جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صافی در خطبه نماز جمعه کربلا با بیان اینکه امام حسین (ع) صاحب برنامه اصلاحگرانه بزرگی است، افزود: امام (ع) علی رغم اندکی یاران به هدف خویش رسید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، با بیان اینکه امام حسین (ع) صاحب برنامه اصلاحگرانه بزرگی است، به سخن آن حضرت اشاره کرد که می فرماید: انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی ارید ان امر بالمعروف وانهی عن المنکر.

وی افزود: امام حسین (ع) علی رغم اندکی یاران و بی مهری امت در آن زمان، به خواسته خود رسید؛ چراکه آنان که به همراه امام (ع) بودند نسبت به کار خود بصیرت داشتند.

سید صافی ادامه داد: بصیرت به معنی فهم دقیق و آگاهانه، ثبات و شناخت عواقب امور و هدف است.

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه فواید زیارت اربعین بسیار زیاد است و از جمله آن ها ارتقای معنوی و استفاده از شرایط خاص آن برای بهبود و تحول قابلیت ها است، گفت: اندیشه درست ثمره خوبی می دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که همگی قبل از وداع با زیارت اربعین صادقانه در راه امام حسین (ع) ثبات داشته باشیم، خودمان را از طریق این شعائر زنده کنیم و نفس را با تأمل و تفکر جدّی به مرحله کمال برسانیم.

امام جمعه کربلا بیان داشت: بیان صادقانه، احساس ولایتمداری، فهم دقیق و عمیق از پیام حضرت سید الشهدا (علیه السلام)، ضامن پاکی دل ها از دروغ، ستم، کینه و رذایل اخلاقی است.

حجت الاسلام و المسلمین صافی در پایان از تلاش های نهاد های امنیتی، خدماتی، بهداشتی، موکب های حسینی و اهالی رسانه در راه خدمت به زائران اربعین تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha