یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی گفت: امتی که امام حسین (ع) دارد، امّت عزّتمندی است و ذلیل و ضعیف نمی شود. تا زمانی که ما امام حسین (ع) داریم، نه ترسی داریم و نه ناراحت می شویم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی متولی شرعی حرم حضرت عباس (علیه السلام) و نماینده آیت الله سیستانی طی سخنانی در مراسم تعویض پرچم گنبد به مناسبت ماه محرم گفت: امتی که امام حسین (ع) دارد، امّت عزّتمندی است و ذلیل و ضعیف نمی شود. تا زمانی که ما امام حسین (ع) داریم، نه ترسی داریم و نه ناراحت می شویم.

وی اشاره کرد: خوانش ما از حادثه کربلا هر ساله تازه می شود و از آن ها برکت هایی را می بریم. ما هر ساله چشمانمان انتظار می کشد و قلبمان می تپد برای آن شخصی که خداوند برای انتقام جدّش حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) ذخیره کرده است. از درگاه الهی مسئلت داریم که چشمان ما را به جمال نورانی حضرت حجت بن الحسن (عج) روشن نماید.

نماینده آیت الله سیستانی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به زائران گفت: در گذشته کسانی در کمین زائران حرم امام حسین (علیه السلام) بودند. حال طاغوتیان باید پاسخ بدهند که چرا از امام حسین (ع) می ترسند؟ بعد از سال ۲۰۰۳ یک سندی دیدیم که قبل از ۲۰۰۳ در مورد آن شنیده بودیم. ما با چشمان خود دیدیم در این سند چه بود. گروهی از طرفداران رژیم صدام دستان خود را زخمی کرده و با خون خود پیمان نامه ای نوشته بودند با این مضمون که مانع زائران حرم امام حسین (ع) خواهند شد. امّا امام حسین (ع) باقی است و شما در عشق و علاقه به سیدالشهدا باقی هستید.

جوانانی که در مجالس حضرت سید الشهدا (ع) تربیت یافته بودند، داعش را بیرون راندند

حجت الاسلام و المسلمین صافی بر گسترش مجالس حسینی و تلاش برای حضور کودکان حتی شیره خوارگان در این مراسم تأکید کرد و گفت: دیروز جوانانی که در مجالس حضرت سید الشهدا (علیه السلام) تربیت یافته بودند، مجرم ترین و وحشی ترین گروه را با فتوای آیت الله سیستانی از کشور بیرون راندند.

وی تصریح کرد: امام حسین (علیه السلام)، قدرتمند، قوی، معلم، رهبر، راهنما و الهام بخش باقی خواهد ماند. امام حسین (ع) امروز قوی ترین شخص نه تنها در کربلا بلکه در دنیاست و تمامی جهان متصل به کربلاست. کربلا تنها این بخش جغرافیایی نیست، بلکه امتداد مسئله امام حسین (ع) در جهان است.

هر کس به مکتب امام حسین(ع) متمسک شود، پیروز است

متولی شرعی حرم حضرت عباس (ع) با بیان اینکه مکتبی غیر از مکتب حضرت سید الشهدا (ع) وجود ندارد و هر کس به آن متمسک و پایبند باشد، پیروز است، افزود: بدترین چیز این است که انسان آخرتش را به دنیا بفروشد. امام حسین (ع) هم دنیا و هم آخرت است و با هیچ چیز قابل ارزش گذاری نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha