جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه شمار زائرانی که در مراسم زیارت اربعین امسال شرکت کردند به بیش از ۱۵ میلیون نفر رسید، خواستار حل مشکل جا­به ­جایی زائران اربعین شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین صافی نماینده آیت الله سیستانی، در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین (ع) ایراد شد، از تمامی جناح هایی که در برگزاری موفقیت آمیز مراسم اربعین مشارکت داشتند، قدر دانی کرد و اشاره کرد: ورود زائران اربعین امسال به کربلا از پنج محور انجام گرفت که دو محور آن مربوط به سال های گذشته است.

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه شمارش زائران از طریق دوربین های نصب شده در ورودی حرم انجام گرفته، افزود: این دوربین ها  فقط زائرانی که وارد حرم می شدند را شمارش می کرد و ما در این خصوص کمتر به آمار ماشین ها تکیه کردیم.

وی ادامه داد: شمارش زائران از هفتم صفر آغاز و تا پایان ساعت 12 سه شنبه شب ادامه داشته است و ما بعد از این ساعت علی رغم استمرار ورود زائران، شمارش را متوقف کردیم.

امام جمعه کربلا اظهار داشت: شمار زائران در سال 1438هـ ق بیش از 11 میلیون نفر بود و در سال گذشته 2 میلیون بر آن افزوده شد و امسال به 15 میلیون و بیش از 300 هزار نفر زائر عربی و غیر عربی رسید.

حل مشکل جا­به­ جایی زائران نیازمند برنامه ریزی جدّی است

حجت الاسلام و المسلمین صافی در بخش دیگر خطبه جمعه بر ضرورت حل مشکل جا­به­ جایی زائران تاکید کرد و گفت: باید برای حل این مشکل فکر جدّی کرد و ما در هر زیارت به حل این مشکل دعوت می کنیم.

وی ادامه داد: مشکل شهر کربلا این است که راه های منتهی به آن با جمعیت زیاد زائران همسانی ندارد و گمان نمی کنیم که این مشکل حل ناشدنی باشد، بلکه نیاز به فکر جدّی و برنامه ریزی واقعی دارد تا با تنظیم ورودی های شهر کربلا، ورود و خروج زائران را آسان سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha