جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه نماز جمعه کربلا از برخی درگیری های قبیله ای در عراق که منجر به قتل می شود، انتقاد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین(ع) ایراد شد، خطاب به عشایر عراق گفت: چرا سوار بر باطل می شوید و بدون توجیه و به خاطر یک گمان اقدام به خونریزی و کار باطل می کنید؟!

وی افزود: برخی گمان می کنند که این‌گونه رفتار های قبیله ای، مردانگی است، امّا این‌گونه رفتار که با ظلم، ایجاد ترس و وحشت میان خانواده و عشیره همراه است، رفتار بسیاری ناپسندی است؛ لذا فرد باید بیندیشد و تحت تأثیر تحریک دیگران که به دنبال فتنه گیری، کینه توزی و خونریزی هستند، قرار نگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی بر ضرورت پایبندی انسان به حکمت تاکید کرد و گفت: انسان با التزام به حکمت از پشیمانی انجام کار باطل نجاد پیدا می کند، بر اساس معیار عقل رفتار می کند و می اندیشد.

وی افزود: انسان باید در سخن و عمل حکیم باشد و سوار بر حق شود نه بر باطل.

امام جمعه کربلا تصریح کرد: پشیمانی مسئله آسانی نیست و عمر انسان به اندازه ای نیست که بتواند جبران کند؛ چرا که انسان نمی داند چه سرنوشتی در انتظار اوست و زمان مرگ او چه وقت است.

وی از حوادث قبیله ای که دلیل آن شتاب در موضع گیری است، ابراز تأسف کرد و گفت: کسی که سوار بر باطل می شود، زمانی به پشیمان شد تنها خودش را سرزنش می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha