جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موکب

حوزه/ مدیر موکب مسجد مقدس جمکران گفت: حضور اماکن مذهبی در راهپیمایی اربعین امری درست، بجا و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی زاده، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در موکب مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: ۱۵۰ خادم افتخاری که حدود ۴۰ نفر آن‌ها خانم و مابقی آقایان بوده در موکب مسجد مقدس جمکران در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

 وی با بیان اینکه خدمات موکب مسجد مقدس جمکران در دو دسته رفاهی- خدماتی و فرهنگی تقسیم‌بندی شده است، افزود: در موکب سعی شده از حداقل فضا بیشترین استفاده صورت گیرد تا بتوانیم در کنار افزایش کیفیت خدمت‌رسانی، وجهه خوبی از مسجد جمکران و ایران معرفی کنیم.

 مدیر موکب مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: متأسفانه در فضاهای مجازی هجمه‌هایی برای عدم حضور حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران در مراسم اربعین مطرح بود که با توجه به عدم تعلق این دو مکان مقدس به اشخاص به نظر می‌رسد، حضور اماکن مذهبی در راهپیمایی اربعین امری درست، بجا و ضروری است.

 وی با تأکید بر اینکه اماکن زیارتی متعلق به همه شیعیان دارد، تصریح کرد: شیعیان در سراسر دنیا وابستگی به ائمه اطهار را افتخار خود می‌دانند و خارجی‌های بسیاری مراجعه می‌کنند که در برخورد با این اماکن مقدس چگونه تحت تأثیر این اماکن قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام هاشمی زاده دشمنی دشمنان با شیعیان را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: دشمنان هرساله با دیدن پرشورتر شدن پیاده‌روی اربعین سعی در کمرنگ جلوه نشان دادن آن هستند، به‌نحوی‌که حتی باوجود افزایش مواکب در طول مسیر، ولی آن‌ها هنوز این تغییرات اساسی را در نقشه‌ها اعمال نکرده‌اند.

 وی به بایکوت رسانه‌ای غرب در مواجهه با مانور اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: دشمنان همواره با نمایش برخی جلوه‌های نامناسب سعی در کمرنگ کردن اسلام و شیعه هستند، ولی برگزاری پیاده‌روی اربعین نقشه آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha