جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در لبنان

حوزه/ صد و هفتاد و ششمین اجلاس موسع شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام دیروز و امروز در لبنان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، به نفل از ابنا صد و هفتاد و ششمین اجلاس موسع شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم السلام) دیروز و امروز در لبنان برگزار شد.

این اجلاس دو روزه در "هتل رامادا"ی بیروت و به ریاست آیت الله "محسن مجتهد شبستری" برگزار و مهمترین مسائل جهان تشیع در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در صد و هفتاد و ششمین اجلاس موسع شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام وضعیت شیعیان در آفریقا، عربستان و سوریه بررسی شد.

* ارائه گزارشی از وضعیت شیعیان در آفریقا و عربستان

بر این اساس حجت‌الاسلام والمسلمین "سید مرتضی مرتضی العاملی" و آیت الله "آصف محسنی" گزارشی از وضعیت شیعیان در آفریقا و عربستان ارائه دادند.

همچنین مباحثی پیرامون بازبینی کتب مجمع، ترجمه آثار، همکاری با نهادهای همسو و استفاده از ظرفیت های فرهنگی شیعه در جهان مطرح گردید.

دکتر "علی اکبر ولایتی" نیز اعلام آمادگی کرد که دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته مشترک با مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام در رابطه با ترجمه فاخر آثار مجمع راه اندازی نماید.

* ارائه گزارشی از وضعیت شیعیان در سوریه و لبنان

همچنین در نشست دیگری حجج اسلام آقایان "شیخ نبیل الحلباوی" و "شیخ حسن حمادة" گزارشی از وضعیت شیعیان در سوریه و لبنان ارائه دادند و مباحثی پیرامون آمارهای جدیدی که از نفوس شیعه در جهان منتشر شده است مطرح گردید.

گزارش دیگر از لبنان حاکی است اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام که برای شرکت در صد و هفتاد و ششمین اجلاس موسع این شورا در بیروت به سر می برند در ضیافت شام سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان شرکت کردند. در این ضیافت، مسائل جهان تشیع و منطقه مورد بحث قرار گرفت.

شایان ذکر است اجلاس دو روزه شورای عالی از دیروز در "هتل رامادا"ی بیروت و به ریاست آیت الله "محسن مجتهد شبستری" آغاز شده و عصر امروز به پایان خواهد رسید.

شایان ذکر است شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام متشکل از علماء و نخبگان پیرو اهل بیت علیهم السلام از کشورهایی است که جمعیت زیادی از شیعیان در آنها زندگی می‌کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha