یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کاروان پیاده حرم رضوی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین با بیان اینکه طبق روال همه ساله در ایام شهادت امام رضا(ع) هیئات مذهبی به صورت کاروان‌های پای پیاده به مشهد می‌روند، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰ کاروان پیاده و۴۰ هیئت مذهبی به مشهد الرضا بروند.

حجت الاسلام احمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: همه ساله در ایام شهادت امام رضا(ع) هیئات مذهبی از شهرستان قاین برای عزاداری وسوگواری به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 10 کاروان پیاده و40  هیئت مذهبی با وسایل نقلیه برای برنامه‌های دهه آخر صفربه مشهد مقدس اعزام شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین ادامه داد: زیارت یک عمل عبادی مستحب نیست، بلکه امر اعتقادی به حساب آمده و به همین دلیل در روایات تا این اندازه برآن تاکید شده است و هر فردی که به زیارت امام معصوم(ع) می‌رود بدنی معنا ایت که نوبت  را پذیرفته وبه معاد، توحید اعتقاد پیدا کرده است.

حجت الاسلام علیپور افزود: زائران و شیفتگان علی بن موسی الرضا(ع) از نظر مقام و منزلت والاتر ومقرب ترند، زیرا آنها شیعیان دوازده امامی هستند که برای همین امر فواید زیاد و بی شماری برای زیارت ثامن الائمه(ع) ذکر شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین گفت: از امام رضا(علیه السلام) نقل شده، هر کس مرا در این دیار غربت زیارت کند، خدواند پاداش یکصد هزار شهید، یکصد هزار صدیق، یکصد هزار حج و یکصد هزار مجاهد و رزمنده به او می‌دهد.

وی بیان داشت: طبق روایات پاداش زیارت حرم امام رضا(ع)  هنگامی به انسان می‌رسد که زائر به حق آن حضرت معرفت داشته باشد و بداند چه کسی را زیارت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha