پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رحمانی قاین

حوزه/امام‌جمعه شهرستان قاین با بیان این که حجاب فقط مربوط به دین اسلام نیست و در ادیان دیگر هم به مسئله حجاب توجه شده، گفت: فرد مسلمان باید در اجتماع و یا در خانه حریم را رعایت کند و این رعایت حریم و حجاب فقط مخصوص زنان نیست، بلکه مردان هم باید به این مسئله توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار داشت: حجاب فقط مربوط به دین اسلام نیست و در ادیان دیگر هم به مسئله حجاب توجه شده است.

وی با بیان این که برخی از ایام نوروز دیدوبازدیدها زیاد به حجاب توجهی ندارند، افزود: حجاب اسلام یک حجاب آسان است و این باید برای مردم تبیین شود .

امام‌جمعه قاین گفت: فرد مسلمان باید در اجتماع و یا در خانه حریم را رعایت کند و این رعایت حریم و حجاب فقط مخصوص زنان ما نیست و بلکه مردان ما باید به این مسئله نیز توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام رحمانی در ادامه با اشاره به ایام نوروز دیدوبازدیدها افزود: در طول سال و به خصوص در این ایام از اسراف و تجمل‌گرایی دوری کنید و آن‌هایی که نیاز مالی ندارند، طوری زندگی نکنند که حسرت انسان‌های نیازمند را به دنبال زندگی خود بیندازند و طوری حرکت نکنیم و غذا نخوریم که آه بچه های فقیر و نیازمند و یتیم به دنبال ما باشد که این بسیار خطرناک است.

وی بیان داشت: فخرفروشی نکید و صله رحم را به‌جا بیاورید، چرا که  روایات  فراوانی داریم که صله رحم را به‌جا بیاورید و با فامیل در صلح باشید.

امام‌جمعه قاین افزود: قطع صله رحم به معنای دور بودن دلها از یکدیگر است و صله رحم 20 سال به عمر می‌افزاید و قطع آن 20 سال از عمر انسان کم می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha