جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی-مدیر حوزه علمیه کرمان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین اللهوردی با تاکید بر ضرورت بهره برداری از فرصت تبلیغی اربعین، گفت: جاماندگان از سفر کربلا از خواندن زیارت روز اربعین غافل نشوند تا از این فیض الهی بهره ­مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، درباره جایگاه و عظمت حادثه عاشورا اظهار داشت: حادثه عاشورا درواقع نقطه امید و یک نقطه عطفی برای همه انبیاء الهی است، از آدم ابوالبشر تا خاتم‌الانبیا محمد مصطفی(صلی‌الله علیه وآله وسلم) در تثبیت و نهادینه کردن وحی الهی و پیام‌های الهی که این حادثه عاشورا اتفاق می‌افتد و زحمات آن‌ها را به ثمر می  رساند.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) هم که در فرمایش مشهورشان می‌فرمایند: «حسین و منی و انا من حسین» اشاره به این مطلب دارند که امام حسین (علیه‌السلام) و حادثه عاشورا نقطه امید من است برای تثبیت مکتبم. به همین صورت این حادثه عظیم تکیه‌گاه و نقطه عطفی است برای رهبران الهی ائمه معصومین (علیهم‌السلام) از بعد واقعه عاشورا تا ظهور موفور السرور حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه شریف). به این معنا که هر قدمی برمی‌دارند، هر زحمتی که متحمل می‌شوند و هر کلامی که می­گویند، با این حادثه عاشورا بیمه و تضمین‌شده است که به هر شکل بوده تثبیت می‌شود.

مدیر حوزه علمیه کرمان ادامه داد: اربعین سیدالشهدا(ع) که هرسال تکرار می‌شود، در واقع یک نوع روح تازه دمیدن به پیام عاشورا و به وعده الهی است که در این جهان باید یک حکومت حاکم شود که در آن حکومت، رئیس و رهبرش یک رهبر الهی باشد. لذا ما می‌بینیم که در روایت نسبت به زیارت اربعین توصیه‌های فراوانی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اللهوردی در رابطه با اهمیت زیارت روز اربعین گفت: بحمدلله جریان پیاده روی اربعین در کشور ما و کشورهای همجوار و حتی در جهان جایگاه خود را پیداکرده است. خوشا به حال آن‌هایی که سعادت حضور در این مراسم را پیدا کردند و می‌توانند در روز اربعین کنار قبر امام حسین (علیه‌السلام) باشند؛ آن‌هایی هم که موفق به رفتن نشدند از خواندن زیارت اربعین غفلت نکنند تا از این فیض الهی بهره­مند شوند.

مدیر حوزه علمیه کرمان در توصیه‌ای به طلاب و مبلغین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اربعین سیدالشهدا(ع) در آغاز دهه سوم ماه صفر است که در این دهه رحلت پیامبر عظیم­الشان اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و شهادت امام رضا(علیهم‌السلام) را داریم، فرصت خوبی است که مبلغین از این ظرفیت برای رساندن معارف اسلامی به قلب‌های آماده مردم استفاده کنند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha