جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسين شريفي خواه ـ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: اسیر شدگان غرب امروزه حتی از هشدار دادن های رهبرمعظم انقلاب در برابر دشمن هم ناراحت و دلخور می شوند، دشمن تا این حد در جبهه ما نفوذ کرده اینجاست که صف ها از هم جدا می شود و باید خالص و ناخالص از هم جدا شوند.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کردستان، اظهار داشت: جنگ نرم اصطلاحی است که تقریبا بعد از جنگ تحمیلی در کشور ما رواج پیدا کرد و این هم خود دارای اهمیت است که تا دشمنان با ما یا مشغول به جنگ فیزیکی هستند و بعد از فراغت از آن، در صورتی که نتیجه نگیرند، بیکار ننشسته و از طرق دیگر وارد می شوند که متناسب با اوضاع و شرایط و امکانات آن ها و نقطه ضعف های طرف مقابل باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: از همان زمان که جنگ تحمیلی به اتمام رسید، در اوایل دهه هفتاد مقام معظم رهبری با درایت و تیزبینی و زمان شناسی که داشتند این خطر را گوشزد کردند و خطر حملات فرهنگی دشمن را و بحث خواص و عوام را مطرح نمودند و هشدار دادند تا خواص هدایت افکار عمومی جامعه را در دست بگیرند.

وی افزود:  متاسفانه این هشدار برخی را از خواب غفلت بیدار نکرد و یا نخواستند بیدار شوند تا مدتی بعد مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی خبر دادند و هشدار دادند، اما باز هم مسئولین جدی نگرفتند؛ این ها کسانی بودند که در بدنه نظام جا گرفته بودند، ولی روشنفکرانه فکر می کردند و به قول خودشان همه چیز را قابل نقد می دانستند.

حجت الاسلام شریفی خواه عنوان کرد: معلوم شد دشمن سنگرهایی را فتح کرده و تا حدودی در جنگ جدید خود که همان سست کردن اعتقادات و پشتوانه فرهنگی ملت ما است، موفق بوده، اینجا بود که مقام معظم رهبری بحث جنگ نرم را مطرح کردند و هشدار دادند که زمان دفاع گذشته و وقت تهاجم است، ولی اسیر شدگان غرب این اراده را نداشتند و یا عمدا نمی خواستند چون خود اسیر این جبهه بودند، زیرا اسیر و گروگان کاری از او بر نمی آید، ما غفلت کردیم و به نصایح رهبر هوشیار و الهی خود گوش نکردیم، حربه های دشمن را از کار نینداخته، بلکه آن را تقویت کردیم.

وی یادآور شد: دشمن سربازان خود را در خانه های ما در سنگرهایش مستقر کرد، با وسایل ارتباطی مسمومش فرهنگ و عقاید ما را مورد هجوم قرار داد؛ با اینترنت، ماهواره و جدیدا با شبکه های اجتماعی مجازی، این سیر جنگ نرم تا به حال در کشور ماست.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب هم شایعه پراکنی و اختلاف افکنی از سوی دشمن بود، ولی به دلیل جو مذهبی حاکم بر کشور و جنگ تحمیلی و رهبری امام راحل و در خط بودن مسئولان این حربه خیلی موثر نبود؛ ولی الان آن رهبر هست ولی نیروها ضعیف و جنگ افزار دشمن بروز و مسئولان هم درگیر مسائل حاشیه ای با اعتقادات زخم خورده جبهه ما را در ضعف برده اند.

حجت الاسلام شریفی خواه تاکید کرد: برخی امروزه حتی از هشدار دادن های رهبر معظم انقلاب در برابر دشمن هم ناراحت و دلخور می شوند، دشمن تا این حد در جبهه ما نفوذ کرده، اینجاست که صف ها از هم جدا می شود و باید خالص و ناخالص از هم جدا شوند، لذا به قول قرآن مبارزه و آتش جنگ در حد اعلای خود است ولی آن چه ما را پیروز میدان می کند و ما را به سابقه پر قوتمان بر می گرداند این امور است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: اعتقاد راسخ به داشته های فرهنگی و اسلامیمان و جهاد و مقاومت با تمام امکانات و اتکال به خدای متعال که می فرماید و «وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنينَ(آل عمران/ ۱۳۹)» سستی نورزید و اندوه به خود راه ندهید که شما بالاترید اگر ایمانتان پابرجا باشد، ما رهبری هوشیار داریم که علی وار جبهه را فرماندهی و دشمن را رصد و نقشه های او را می خواند و اعلام می دارد.

وی اظهار کرد: جوانانی داریم سرشار از عشق به رهبر، اسلام و کشور مثل محسن حججی ها و شهدایی داریم که خونشان پشتوانه حرکات و اقدامات جهادگرانه هر مومنی است که برای خدا قیام کند و خداوند وعده نصرت داده «ان تنصرالله ینصرکم» و هیچ قید و شرطی هم ندارد فقط نیت و حرکت برای نصرت دین باشد نصرت خدا می آید و می فرماید «الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» کسانی که در راه ما جهاد می کنند آنان را به راه های خود راهنمایی می کنیم .

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: اگر چه ما دچار دشمن سرتاپا مسلحیم، ولی نباید نصرت خدا و امکانات و استعدادهای خود را فراموش کنیم که امام حسین(علیه السلام) این را برای ما به اثبات رساند که حق همیشه پیروز است و لو عده اش در ظاهر کم باشد و این کلام خداست که کم «مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha