پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اکبر میرشکار رئیس کمیته امداد قم

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: سرانه کمک هر قمی به نیازمندان ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان است در حالی که سرانه میانگین کشور برای هر نفر هفت هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده، این آمار نشان می‌دهد که در استان قم اعتماد لازم به کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اکبر میرشکار ظهر امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن جلسات محراب انجام شد، با اشاره به این که کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام جدی دارد، اظهار کرد: مردم قم ۲۰ میلیارد تومان طی ۶ ماه نخست سال به کمیته امداد کمک کرده‌اند که ۷۰ درصد این مبلغ نقدی و در قالب اکرام، صدقه و زکات پرداخت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم اضافه کرد: سرانه کمک هر نفر قمی به کمیته امداد امام خمینی ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان است، در حالی که سرانه میانگین کشور برای هر نفر هفت هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده، این آمار نشان می دهد که در استان قم اعتماد لازم به کمیته امداد امام خمینی وجود دارد.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار خانواده مورد پوشش کمیته امداد هستند که علاوه بر یارانه از خدمات مختلف دیگر نیز استفاده می‌کنند، با خرید ۸۰ مسکن برای مددجوان از نظر فرهنگی نیز توانسته‌ایم به نتایج مطلوبی برسیم در ادامه سال جاری نیز برنامه خرید نزدیک به ۹۰ خانه دیگر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

میرشکار با بیان این که به ۵۰۰ زوج سه میلیون تومان و ویژه ایتام دو میلیون تومان بیشتر کمک هزینه ازدواج پرداخت شده، عنوان کرد: چهار هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان نیز از یک تا پنج میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر این که نزدیک به چهار هزار دانش‌آموز زیر پوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی هستند، گفت: به دانش‌آموزان مقطع متوسطه ۲۰۰ هزار تومان و به راهنمایی‌ها ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کرده‌ایم که این مبلغ ۱۰ برابر پرداختی کشور به دانش‌آموزان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، خاطر نشان کرد: طی ۶ ماه نخست سال جاری نزدیک به ۶ میلیارد تومان برای درمان خانواده‌های کمیته امداد هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه توانمندسازی و اشتغال خانواده‌های کمیته امداد نیز نزدیک به هزار و ۷۰ نفر شناسایی شدند و بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی به بانک‌ها معرفی شده‌اند، مجموع سهم کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی ۲۸ میلیارد تومان است که تا کنون ۲۰ میلیارد تومان آن را جذب کرده‌ایم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha