پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: استفاده بهینه پژوهشگران، اساتید و طلاب حوزه علمیه از منابع کتبی موجود، هدف غایی از ساماندهی کتابخانه ها است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، ظهر امروز در همایش کتابداران حوزه علمیه اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت 28 و 30 صفر، اظهار کرد: ثبت کتاب های موجود حوزه علمیه اصفهان و ساماندهی وضعیت، کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که کتب قدیمی حوزوی و تراث گران قدر، سرمایه ارزشمند و ماندگار موجودی است که کتابداران حوزه علمیه عهده دار حفظ و نگهداری آن هستند، افزود: کتابخانه جزء لاینفک مدارس علمیه از قدیم تا به امروز و آینده بوده و خواهد هست و جز بخش های ضروری حوزه علمیه  به شمار می آید.

وی عنوان کرد: قطعا با بضاعت اندک  قادر به رفع  همه مشکلات نیستیم، ولی با همت و جدیت کتابداران و طلاب بسیاری از کاستی های مرتفع خواهد شد، امروزه علی رغم همه تنگناهای اعتباری و بودجه ای در سال های گذشته، هر ساله در بودجه حوزه علمیه اصفهان برای امر تجهیز، بهسازی و ساماندهی امور کتابخانه ای مدارس علمیه ای همت گماشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی ادامه داد: در ماه های گذشته ویژه مدارس جدیدالتاسیس برای خرید اقلام سرمایه ای، سخت افزاری، نرم افزاری و کتب مورد نیاز آموزشی گام های بلندی برداشته شده و با توجه به اینکه در سال ها گذشته نرم افزاری ناقص در امور کتابخانه وجود داشت، با همت معاونت تهذیب و تبلیغ اقدام مبارکی مبنی بر یک نرم افزار موثر و شبکه ای به صورت متمرکز صورت گرفت.

وی ادامه داد: همه این مسائل مقدمه ای برای تسهیل استفاده طلاب برای منابع  موجود  از کتابخانه مدارس علمیه است، باید به گونه ای روان سازی شود که طلاب  و روحانیون و اساتید بتوانند از منابع موثر استفاده  کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: هدف غایی امور کتابخانه های مدارس علمیه حوزه علمیه اصفهان استفاده بهینه پژوهشگران ئ اساتید و طلاب حوزه علمیه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha