جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند:مردم ما از حیث اقتصادی در مضیقه هستند و باید مشکلات آنها حل شود؛ اقتصاد بیش از همه چیز آثار خود را نشان می دهد و باید سعی کرد در جهت حل مشکلات مردم اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در قم گفتند: مشکل ترین و پرفضیلت ترین کارهای دنیا، شغل مدیریت است؛ مدیریت شغلی است که دارای فضیلت بسیار بزرگی است که در عین فضیلت بسیار مشکل است و هرچه قدر که وسیع تر باشد ، ثواب و فضیلت آن بیشتر است.

این مرجع تقلید بیان کردند: کسانی که این شغل را به عهده می گیرند، یک توفیق بزرگ از سوی خداوند عالمیان را دارند که باید قدر آن را با خدمت به مردم بدانند؛ انسان دارای مسئولیت های متعدد است؛ اولین مسئولیت، مسئولیت فردی است که هر کسی بین خود و خدا مسئولیتی در باب خودسازی دارد.

ایشان گفتند: دومین مسئولیت، مسئولیت اجتماعی است زیرا زندگی انسان یک زندگی اجتماعی است که درباره اجتماع دارای مسئولیت است؛ مسئولیت سوم، مسئولیت شغلی است.

معظم له بیان کردند: اولین مطلبی که پس از انتخاب دکتر روحانی به ایشان گفتم آن بود که اصل، مردم هستند و باید به مردم خدمت شود و یک معیشت در حد متعارف برای مردم ایجاد شود؛ از بین بردن بیکاری و گرانی از جمله این وظایف است.

این مرجع تقلید اظهارکردند: معیشت مردم از جهاتی دچار مضیقه است؛ بنابراین باید در این زمینه توجه شود؛ امام رضا(ع) فرمودند، بهترین زندگی از آن کسی است که مردم در سایه معاش وی در رفاه باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با ذکر این مطلب که دولت نیز باید این دغدغه را در نظر بگیرد که مردم معیشت خوبی داشته باشند، بیان کرد: زلزله یک حادثه و بلای سخت است؛ گام های خوبی از سوی دولت و مردم در مدیریت این حادثه انجام شد تا به دنیا ثابت کنیم می توانیم در این گونه حوادث بهترین عملکرد را داشته باشیم.

ایشان دشمن اصلی کشور را آمریکا و شیطان بزرگ دانستند و گفتند: یکی از پایگاه های دشمن، آل سعود و صهیونیست ها هستند؛ سیاست ما سیاست قرآنی است؛ دشمن می گوید که ایرانی ها تروریست پرورش می دهند، ولی اسلام مرزی نمی شناسد و در هرجایی که مظلومی وجود داشته باشد، در مقابل آنها وظیفه داریم.

معظم له یادآورشدند: قرآن کریم بیان می کند که به ظالم اعتماد نکنید و امروزه چه کسی از آمریکا و صهیونیسم و عربستان ظالم تر سراغ داریم؟ حرف ما حرف قرآن است و قرار نیست که امر قرآن به زمین گذاشته شود؛ باید به دنیا اعلام کنیم که همه تهمت های دشمنان افترا است؛ تروریست پرور کسانی هستند که از قرآن دوری جستند.

ایشان با ذکر این مطلب که راه ما روشن است و از این راه دست بر نخواهیم داشت، بیان کردند: آقای روحانی و خود انقلاب فرزند حوزه هستند؛ خوشبختانه حوزه توانسته است یک انقلابی به وجود بیاورد و در این مسیر باید با این تحول همراه شویم و تحولات مادی و معنوی را ایجاد کنیم.

معظم له بیان کردند: این انقلاب باید در خدمت مادی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی مردم باشد؛ مردم ما از حیث اقتصادی در مضیقه هستند و باید مشکلات آنها حل شود؛ اقتصاد بیش از همه چیز آثار خود را نشان می دهد و باید سعی کرد در جهت حل مشکلات مردم اقدام کرد.

حوزه یکی از منابع ارزشمند نظام و کشور است

دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  نیز در این دیدار  گفت: اعضای دولت در هر محفل نمادی از توجه و سیاست دولت است و قطعا حضور سخنگوی دولت، به شکل رسمیتی نگاه دولت را نشان می دهد و حضور بنده از صبح تا این زمان در محضر مراجع، را باید به مثابه حضور همه دولت و هیئت وزیران محسوب کرد.

وی افزود: یکی از دستمایه های بزرگ دولت در کنار سایر منابع و ابزارهایی که برای توسعه کشور دارد، فرصت مغتنمی از جهت وابستگی و پیوستگی است که با دولت دارد؛ دکتر روحانی فرزند حوزه است و توجه و آگاهی ایشان به ظرفیت بزرگی که در حوزه وجود دارد، برای همه ما یک موقعیت ممتازی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: به همین جهت در هر فرصتی اعضای هیئت دولت به قم می آیند و با دست پر از قم بر می گردند؛ دولت در حوزه داخلی با یک رخداد غم انگیز مواجه است و خسارتی که به جمعی از مردمان متدین و مرزنشین ما به وجود آمده که خسارات جانی غیر قابل جبرانی را به وجود آورد و باید در بخش امداد و نجات این مشکل را باید مدیریت کنیم و اقدام دیگر ما اسکان موقت خسارت دیدگان است.

سخنگوی دولت بیان کرد: همچنین احداث و نوسازی دائمی برای خسارت دیدگان از دیگر وظایفی است که باید با دید کاملا فنی انجام شود؛ پس از بازدید روز سه شنبه با تعدادی از اعضای هیئت دولت داشت، در اولین جلسه دولت در صبح چهارشنبه برای کمک به احداث خانه ها و کسانی که نیازمند مرمت هستند و همچنین برای خرید لوازم خانگی و اسکان موقت دو نوع کمک را از سوی دولت در نظر گرفتیم.

وی گفت: 281 میلیارد تومان برای کمک بلاعوض به مردم خسارت دیده به تصویب دولت رسید و به خزانه ابلاغ شد و پرداخت آن به بنیاد مسکن ابلاغ شد؛ 659 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات با کارمزد 4 درصد برای مردم در نظر گرفته شده است که به تناسب اختصاص می یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha