پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نریمانی

حوزه/ کارشناس تربیتی با تاکید بر ضرورت هسته های فکری تهذیبی در مدارس، گفت: امروزه مساله تزکیه و تربیت آن گونه که شایسته است مورد توجه مراکز علمی دنیا قرار نگرفته و بیشتر به علم آن هم از زاویه محدود مادی گرایانه و تجربه گرایانه پرداخته می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام محمد سعید نریمانی، عصر امروز در جمع مدیران و معاونین مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، به موضوع مهم تزکیه و تعلیم در جامعه پرداخت و گفت: امروزه مساله تزکیه و تربیت آن گونه که شایسته است مورد توجه مراکز علمی دنیا قرار نگرفته و بیشتر به علم آن هم از زاویه محدود مادی گرایانه و تجربه گرایانه پرداخته می شود.

وی ادامه داد: پیشرفت ­های علمی و صنعتی مادی، ذهن عده ­ای را چنان تسخیر کرده است که تنها راه و روش کسب معرفت را حس و تجربه دانسته و به راه­ های دیگر کسب معرفت، کمتر توجه دارند. این نوع تصور سبب گردیده که انسان­ها از نتایج و کارکردهای سایر حوزه ­ها و منابع معرفتی محروم شوند که باز خسارتی مضاعف است.

کارشناس تربیتی به موضوع تربیت اشاره کرد و بیان داشت: تربیت نیاز همیشگی انسان است که ضرورت وا همیت آن بر هیچ کسی پوشیده نیست و چنانچه که از آموزه های قرآن کریم فهمیده می شود تزکیه و تربیت از مباحث اصولی و محوری محسووب می شود.

حجت الاسلام  نریمانی تصریح کرد: اهتمام به تربیت در حوزه های علمیه که خود مربیان جامعه بر اساس آموزه های دین هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی اظهار کرد: مدیران مدارس علمیه که بیشترین نقش تربیتی و تاثیر گذاری در تربیت طلبه را دارند، به تنهایی نمی توانند به تمام اهداف دست یابند و نیاز به یک هسته فکری و اجرایی قدرتمند برای برنامه ریزی، هدایت و نظارت بر فعالیت های تربیتی و تهذیبی دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha