شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فاروج از ثبت ۱۵ وقف جدید در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، سعید علی پور صحرا، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با تبریک هفته وقف اظهار داشت: 15 وقف جدید در این شهرستان به ارزش پنج میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه 691 موقوفه در این شهرستان وجود دارد، افزود: این شهرستان همچنین دارای یک هزار و 998 رقبه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فاروج تصریح کرد: سه موقوفه جدید با ارزش اعتباری یک میلیارد و 500 میلیون ریال شناسایی شده است.

وی ادامه داد: امسال همچنین در 2 هزار و 570 متر مربع زمین، در بخش‌های مختلف این اداره در سطح شهرستان فاروج با اعتباری افزون بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال کار عمرانی انجام شده است.

علی پور صحرا از بهره‌برداری طرح‌های موقوفه‌ای فاروج به مناسبت هفته وقف خبر داد و افزود: طرح‌های آبیاری تحت‌فشار و خانه عالم در فاروج به بهره‌برداری رسید و ساخت شبستان امامزاده نورالله نیز آغاز شده است.

وی گفت: به مناسبت دهه وقف طرح‌های آبیاری تحت فشار موقوفه آقامحمدخان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال که 700 میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی و 500 میلیون ریال آن از محل موقوفات و کمک‌های مردمی تأمین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فاروج با بیان اینکه همچنین خانه عالم واقف آخرتی با اعتبار 700 میلیون ریال به مناسبت این هفته به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: همچنین عملیات ساخت شبستان امامزاده نورالله نیز با اعتبار 250 میلیون ریال با حضور مدیرکل اوقاف استان خراسان شمالی و مسئولان شهرستان فاروج آغاز شد.

وی بابیان اینکه وقف به‌عنوان صدقه جاریه در بسیاری از آیات و احادیث مورد تأکید قرارگرفته است، تصریح کرد: همه می‌توانند از نعمت وقف بهره‌مند شوند و این فریضه الهی و دینی مختص به قشر خاصی نیست.

علی پور صحرا با تأکید بر اینکه باید افراد خیر را به سوی وقف جذب کنیم، خاطرنشان کرد:  وقف حتماً نباید مالی باشد، وقف به هر صورتی که باشد نشان دهنده ایمان و سخاوت واقف است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha