شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علیزاده

حوزه/ حجت الاسلام علیزاده گفت: حوزه انقلابی حوزه ای است که محور وحدت جهان اسلام و حامی مستضعفین باشد و برای تحقق اهداف امام راحل و ولی فقیه تلاش کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام علیزاده ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که با حضور مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) در قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت هفته بسیج گفت: لازم است خدا را به دلیل نعمت عظیم پیروزی بر داعش سپاس گفت؛ جوانانی که با جان دادن جون و خون خود بار دیگر انقلاب و نظام را بیمه کردند.
عضو هئیت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب افزود: همه این پیروزی ها از الطاف خفیه الهی است وباید طوری قدم برداشت تا حق نعمت را به درستی به جای بیاوریم.
حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی از نعمت های بزرگی بود با تفکرالهی و دینی به و جهادی به نتیجه رسید، اظهارداشت: هرموقع توکل مان به خدا بود دربدترین شرایط علیه دشمنان  پیروز شده ایم. 
عضوهئیت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب بابیان اینکه پیروزی نهضت، تشکیل حکومت اسلامی، تدوام انقلاب و اسلامی کردن مسائلی بود که امام راحل وبعد ایشان رهبر فعلی انقلاب به دنبال تحقق آن بوده و هستند اظهار داشت: متأسفانه دشمن به دنبال این است که بعُد چهارم قضیه محقق نشود وبرای این مسئله تلاش های موزیانه هم  ایجاد شد تا اسلامی کردن انقلاب و حکومت به نتیجه نرسد.
وی بابیان اینکه جامعه اسلامی لازم است تفسیرانقلابی را از ولایت فقیه بگیرد و همین معنای دقیق انقلابی گری است گفت: موضوعی که این روزها پیش آمد تا رهبر انقلاب احساس خطر کنند و انقلابی گرایی حوزه را توجه دهند، این بود بعضی افراد در حوزه به دنبال این بودند فقه را از سیاست جدا کنند. 
حجت الاسلام علیزاده گفت: کسانی به دنبال این بوده اند که حوزه را با وجود این همه پیشرفت در مسائل عملی به حوزه قبل از انقلاب برگردانند که تنها رگه هایی از انقلابی گرایی در آن بود وبا نفوذ خود در بیوت علما فعالیت های مشکوکی را انجام می داده اند.
عضوهئیت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب افزود: در همین حوزه متأسفانه شاهد انتشار مقالاتی هستیم که بوی جدایی فقه از سیاست می دهد و کار به جای پیش می رود که این گروه ها در کمال امنیت در حال پیشروی می باشند؛ بنابراین از جمله دلایلی که باعث شد رهبر انقلاب سخن از انقلابی گرایی حوزه بزند این بود که شاهد تحولاتی مشکوک در درون حوزه ازسوی بعضی روشنفکران بوده است که به صورت موزیانه درحال خیز برداشتن بود.
وی عنوان کرد: کار به جای رسید که بعضی ها شیعه لندنی را در حوزه تبلیغ می کنند و بدتر اینکه مسائلی درحوزه  مطرح می کنند که جای تأمل دارد.
حجت الاسلام علیزاده گفت:عامل دوم برای اعلام انقلابی کردن حوزه، جبهه استکبار بود، این جبهه دائم درحال طراحی راهبردهای کلان علیه انقلاب است تا بتواند نظام را از انقلاب تهی کند که ازجمله فتنه 88 بود.
عضوهئیت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب افزود: دشمن معتقد است برای اینکه نظام را از تفکر انقلابی تهی کنند، اول باید حوزه از انقلابی بودن تهی شود واین برنامه درحال اجرا است و جریان های خزنده ای از آن را  می بینیم.
وی عنوان کرد: آنها به دنبال القاء تفکر میانه روی در بدنه نظام می باشند تا از این طریق بتوانند با مذاکره مشکلات را حل کنند و درقدم های بعدی شعارمرگ برامریکا را بردارند و برجام دو و سه را محقق کنند.
حجت الاسلام علیزاده گفت: دشمن به دنبال این است تفکری در کشور محقق شود تا مردم و مسئولین دست از حمایت  از مقاومت بردارند وبه سمت صلح و سازش با استکبار جهانی بروند.
عضوهئیت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب بابیان اینکه امروز بسیج جهان اسلام شکل گرفته و همین مسئله باعث تحقق حشد الشعبی وانصار الله شده و همه اینها الهام گرفته از بسیج میلیونی امام راحل است گفت: متأسفانه بعضی افراد در داخل سخنانی می زنند که آدم تعجب می کند و ازحرفهای آنها متوجه می شود که اینها بلند گوی دشمنان می باشند و معتقد هستند نباید ازگروه های مقاومت حمایت کرد.
وی عنوان کرد: حوزه انقلابی حوزه ای با بصیرت، ایمانی، پیرو ولایت فقیه، موضع گیرعلیه استکبار، مروج امر به معروف و نهی ازمنکر و دارای حضوری هوشمندانه در صحنه هاست؛ با فساد مبارزه می کند در مقابل اشرافی گیریها وحقوق نجومی حساسیت نشان می دهد.

حجت الاسلام علیزاده در پایان گفت: حوزه انقلابی حوزه ای است که محور وحدت جهان اسلام و حامی مستضعفین باشد و برای اهداف امام راحل و ولی فقیه تلاش کند، ولی متأسفانه با مباحثی چون استقلال حوزه می خواهند مشروعیت ولی فقیه را زیر سؤال ببرند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha