پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از کتاب سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی

حوزه/ مسئول طرح سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی گفت: در تنظیم سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی از شیوه آسان به مشکل استفاده‌شده که امید است موردتوجه تمام اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی کشور واقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قم حجت‌الاسلام‌ عبدالعلی پناهی در مراسم رونمایی از کتاب سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی که  امشب در سالن جلسات  مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: ازجمله مهم‌ترین تأکیدات رهبری معظم انقلاب، بر افزایش طرح‌های مطالعاتی در بین حوزه‌های علمیه بوده که امید است با رونمایی از این طرح برجسته و نوین، بخشی  از خلأهای موجود در این عرصه پر شود.

وی افزود: در کنار اهمیت مسئله سیر مطالعاتی باید کتبی را نیز در مجموعه مطالعات قرارداد که از نظر بار محتوایی و علمی کتاب‌هایی سالم قرارداد تا موجبات تربیت و پرورش فکری و اخلاقی مخاطبان را برآورده سازد که بر همین اساس نیز سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلام تدوین‌شده است.

مسئول طرح سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی تأکید کرد: کتاب سیر مطالعاتی  عقاید و کلام اسلامی با مشارکت بیش از 10 نفر از برجسته‌ترین اساتید حوزوی تدوین‌شده که به دو بخش معرفی سیر و کتاب‌شناسی و همچنین ابواب مختلف سیر مطالعاتی تقسیم‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ پناهی ادامه داد: در تنظیم سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی از شیوه آسان به مشکل استفاده‌شده که امید است موردتوجه تمام اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی کشور واقع شود.

وی عنوان کرد: اساتید کلام اسلامی با تشکیل ده‌ها ساعت جلسه و بررسی آثار و کتب بسیار متعدد درباره کلام و مسائل اعتقادی کتاب حاضر را تدوین کرده‌اند که کتابی جامع و راهنمایی درست در آموزش قدم‌به‌قدم و گام‌به‌گام مطالعات عقاید و کلام اسلامی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha