جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علميه حضرت نرجس س ساري

حوزه/ کارشناس فرهنگی در مدرسه علمیه حضرت نرجس ساری(س) گفت: اگر بینش جامعه الهی شود، سطح فکری اعتلا یافته و مردم با هر شبهه ای دچار تردید و انحراف نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، ساداتی کرمی، کارشناس فرهنگی در طرح سير مطالعاتي تاريخ تطبيقي در مدرسه علميه خواهران حضرت نرجس(س) ساري، با بیان اینکه مقدمه ی فهم قیام امام حسین(ع)، دانستن شرایط دوره ی امام حسن(ع) است، اعلام کرد: طلاب، برای تحلیل موضوعات روز، به قواره ي فکری، که همان مطالعه تاریخ است، نیاز دارند.

وی تصریح کرد: بینش جامعه باید الهی شود تا سطح فکری مردم اعتلا یابد؛ تنها در این صورت است که مردم با هر شبهه ای دچار تردید و انحراف نمی شوند.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: معاویه از چند ابزار مهم برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد که مهم ترین آن بهره گیری از ابزار تبلیغاتی بود، به گو نه ای که حتی برخي از علمای آن زمان(خواص) به نفع معاویه فتوا می دادند.

خانم ملک آستانه، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس سلام الله علیها ساری نيز در اين نشست، گفت: یکی از مهمترین علل موفقیت مدارس علمیه خواهران،  اجرای برنامه های فرهنگی و تهذیبی، از جمله اجرای طرح سیرمطالعاتی است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح سیر مطالعاتی تاریخ تطبیقی در این مدرسه علمیه، آغاز شده و علاوه بر مطالعه کتاب ها، به بحث و بررسی موضوعات آنها نیز پرداخته می‌شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری و انتقال آن به زیر مجموعه بوده که در آن به امر بصیرت افزایی طلاب توجه ویژه ای شده است

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha