جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آثار شهید مطهری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) اصفهان از برگزاری طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در این مدرسه خبرداد.

حجت الاسلام  ابوطالب رنجبر، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در اصفهان، پیرامون جذب طلاب توسط این مدرسه علمیه گفت: در سال گذشته ، این مدرسه رسما فعالیت خود را برای طلابی که با مدرک سیکل وارد حوزه می شوند، آغاز کرد.

وی افزود: مدرسه  علمیه امیرالمومنین(ع) هم اکنون دارای 120 طلبه می باشد که 40 نفر از آن ها ممتاز علمی شناخته شده اند لذا با بررسی کلی که در وضعیت آموزشی  طلاب انجام می دهیم، درمی یابیم که حتی خیلی از طلابی که با مدرک سیکل وارد حوزه می شوند، از افرادی که با مدرک دیپلم طلبه می شوند، در رتبه بهتری قرار دارند همچنین این افراد هم سطح با ورودی های دیپلم قرار می گیرند که این امر نقطه مثبت ورودی های سیکلی محسوب می شود.

مدیر  مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) در خصوص شیوه جذب طلاب تصریح کرد: جهت آشنایی دانش آموزان مقطع راهنمایی با نظام حوزه، روحانیون توانمندی را جهت تبیین ساز و کار های حوزه علمیه به مدارس می فرستیم لذا این امر سبب می شود دانش آموزان علاقه مند به طلبگی، آسان تر و دقیق تر تحقیق نمایند و با آگاهی بهتری وارد حوزه شوند.

وی بهترین فعالیت جهت معرفی حوزه های علمیه به دانش آموزان را، تبیین برای خانواده های آنان ارزیابی کرد و افزود: اگر برای هر خانواده جلساتی قرار داده شود و توسط روحانیون به توضیح سیستم تهذیب و آموزش حوزه پرداخته شود، آنگاه زمینه فکری بازتری برای سنجش خانواده های جهت ورود فرزندشان به حوزه فراهم می شود که بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام رنجبر در بخش دیگر سخنان خود در خصوص فعالیت های این مدرسه جهت ارتباط بیشتر خانواده ها با حوزه های علمیه، اظهار داشت: تشکیل جلسه اولیاء و مربیان از اقدامات بسیار کارشناسی شده مدرسه امیرالمومنین(ع) می باشد که موجب شده، خانواده ها بیش از پیش درگیر مسائل فرزندشان بشوند و با ارائه نظرات و انتقادات، مسئولین مدرسه را جهت خدمت بهتر به طلاب، راهنمایی می کنند.

وی گفت: از دیگر اقدامات حوزه علمیه امیرالمومنین، پیگیری مستمر واحد آموزش از وضعیت درسی طلاب است که اگر طلبه ای با مشکلاتی همراه باشد، توسط مشاورین مدرسه، راهنمایی شده و مشکل وی را حل می نمایند.

حجت الاسلام رنجبر در  پایان با اشاره به برگزاری طرح سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری برای طلاب، خاطرنشان کرد: همواره یک طلبه می بایست علاوه بر دروس حوزه، کتب غیر حوزوی را نیز مطالعه کند و فعالیت جنبی دیگر نیز داشته باشد که به همین خاطر کلاس های حفظ قرآن همه روزه در این مدرسه دایر می باشد و تاکنون 20 طلبه حافظ 5 الی 6 جزء از قرآن کریم هستند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha