پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مجید جلالی جانشین معاون آموزش حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام جلالی بر ضرورت ترویج معارف و فرهنگ فاطمی تاکید کرد و گفت: بازگشت به سبک زندگی فاطمی نیاز امروز جامعه است و طلاب و روحانیون باید شاخصه های آن را تبیین کنند.

حجت الاسلام مجید جلالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره(س) به قدری نزد خداوند مقام و منزلت دارند که پیامبر اکرم(ص) در وصف ایشان فرمودند: «فاطمة بضعة منی» فاطمه پاره تن من است، حضرت در ادامه می فرمایند "هرکس او را اذیت کند مرا اذیت کرده و هرکس مرا اذیت کند، خداوند را اذیت کرده است".

جانشین معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان با بیان این که بخاری عالم اهل سنت نیز غضب حضرت زهرا(س) را غضب خداوند می داند، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی در این مسئله اتفاق نظر دارند که جایگاه دخت نبی مکرم اسلام(ص) از تمامی زنان عالم برتر و بالاتر است و اگر کسی ایشان را برنجاند، خدا را رنجانده است.

وی به حدیث امام صادق(ع) مبنی بر ارزش حضرت زهرا(س) اشاره و تاکید کرد: امام صادق(ع) می فرمایند "ما حجت خداوند بر مردم هستیم و مادرمان حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر ما می باشد"، این بیان به میزانی رسا و گویاست که شخصیت این بانوی صاحب کرامت را به خوبی نمایان می سازد.

حجت الاسلام جلالی در ادامه بیان داشت: امامان معصوم(ع) هر کدام حجت الهی در زمین هستند که شیعیان با استعانت از این بزرگواران همواره سعی می کنند به درگاه الهی نزدیک تر شوند، آن گاه حجت امامانی که ما به آنها متوسل می شویم، حضرت زهرا(س) هستند، لذا طی نمودن سیر الی الله به امضای پاره تن پیامبر(ص) گره خورده است.

استاد حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: علاوه بر احادیث فراوان مبنی بر توصیف شخصیت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره(س)، آیات فراوانی در قرآن کریم نیز ارزش مادر سادات را نمایان می کند، نظیر آیه تطهیر، آیه مباهله و سوره قدر که در این سوره، لیلة القدر، همان حضرت فاطمه(س) می باشند.

وی در پایان بر ضرورت ترویج معارف و فرهنگ فاطمی تاکید کرد و گفت: بازگشت به سبک زندگی فاطمی نیاز امروز جامعه است و طلاب و روحانیون باید شاخصه های آن را تبیین کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha