جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: افرادی که اطلاع درستی از دین ندارند و به گمانشان با انجام گناه های بیشتری زمینه حضور را فراهم می کنند که باید گفت کاملا به خطا رفته اند، چرا که نمی توان فساد را با فساد از بین برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) ضمن تبریک امامت حضرت مهدی (عج)، به مسئله انتظار فرج اشاره کرد و گفت: فرج یعنی باز کردن قفل ها و گشودن گره هایی که مردم را دچار رنج ها و مشقت ها کرده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: افرادی که اطلاع درستی از دین ندارند و به گمانشان با انجام گناه های بیشتری زمینه حضور را فراهم می کنند که باید گفت کاملا به خطا رفته اند، چرا که نمی توان فساد را با فساد از بین برد.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) به دنبال ترویج معرفت و خداوند محوری و تشکیل یک جامعه آرمانی دینی است، لذا منتظران هم باید برای این حکومت تلاش کنند و بستر ساز و مروج آن در جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که تفکر و معرفت در رشد انسان مهم است و فرد منتظر باید معرفت و آگاهی را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد:خداوند در قرآن کریم به صراحت بیان می کند که صاحبان اصلی زمین بندگان صالح خواهند بود و در روایات متعدد هم آمده که اراده خداوند بر این قرار گرفته تا حکومت عدل الهی به دست مستضعفان جهان بنیان گذاری شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: ریشه همه گرفتاری های مردم در دوران غیبت، علت غیبت امام عصر (عج) است و از این رو مهم ترین وظیفه برای منتظران، دعا برای فرج امام زمان(عج) است، چرا که با ظهور آن حضرت، مشکلات بر طرف شده و موانع موجود بر سر راه تکامل انسان ها تا حدود زیادی بر داشته خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha