جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفاری گفت: بعد از تشکیل مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان مازندران تاکنون تعداد طلاب تقریبا ۴ برابر و آمار مدارس علمیه نیز ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران استان مازندران با رویکرد پژوهشی که در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری برگزار شد، گفت: استان مازندران از دیرباز به دیار علویان شهرت دارد و به علت وجود علمای سلف از گذشته تا به امروز، حوزه عقاید و اخلاق این منطقه محفوظ مانده است؛ اما نمی شود تنها به این مسئله بسنده نمود.

وی افزود: مازندران به عنوان استان مرکزی منطقه شمال به دلیل برخورداری از نعمات خدادادی، درختان سرسبز و دریای خروشان، مرکز حمله فرهنگ های مختلف و مسموم از سراسر کشور و برخی از نقاط دنیا می باشد، لذا تکلیف ما در این استان سنگین تر بوده و اگر مدیریت و برنامه ریزی درستی در حوزه فرهنگ دینی و ارزش های اعتقادی انجام نشود، قطعاً مدال پرافتخار علویت را از دست خواهیم داد.

وی در ادامه اظهار کرد: مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران از سال 86 با عنوان مدیریت حوزه خواهران منطقه 5 که شامل دو استان مازندران و گلستان بود، فعالیت خود را آغاز کرد و کل طلاب مشغول به تحصیل تا قبل از تاسیس مدیریت حوزه استان 934نفر، فارغ التحصیل547 نفر و در مجموع 1481 طلبه و تعداد مدارس علمیه خواهران 11 مدرسه بوده است که در حال حاضر  بعد از 10 سال، تعداد طلاب شاغل به تحصیل  4132، فارغ التحصیل 1744 و در مجموع  کل طلاب به غیر از طلاب غیر حضوری به 5876 نفر  و تعداد مدارس مصوب به 24 رسیده است که این آمار نشانگر این است که بعد از تشکیل مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان تاکنون تعداد طلاب تقریبا 4 برابر و تعداد مدارس علمیه خواهران 2 برابر شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: وجود این تعداد مدرسه علمیه خواهران و طلبه به عنوان علمداران حوزه اخلاق، اعتقادات و روشنگری در مازندران، وظیفه ما را سنگین تر می کند؛ بنابراین باید برسی نمائیم که این لشکر عظیم، چه تاثیراتی در منطقه داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری افزود: در حال حاضر که دشمن با تمام امکانات و با استفاده از ابزارهای روز دنیا  و همچنین بهره گیری از محافل داخلی، خارجی و بین المللی در مصاف با ارزش های دینی به میدان آمده است، وظیفه ما حوزویان به عنوان سربازان مکتب اسلام و انقلاب و همچنین مشعل داران هدایت در مقابله با جنگ نرم دشمن، بسیار سنگین است، لذا اگر بخواهیم تنها به این آمار و همچنین درس خواندن، نوشتن چند کتاب، مقاله، پایان نامه و برگزاری همایش و سمینار و ... مانند برخی سازمان ها اکتفا کنیم، نخواهیم توانست مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه را برطرف نمائیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از رسالت های ما که دغدغه مقام معظم رهبری هم می باشد، رفع آسیب های اجتماعی، فرهنگی ... است که در این مسیر انجام تحقیقات میدانی و تاثیرگذار متناسب با نیاز جامعه توسط طلاب بسیار ضروری و مفید بوده  و برنامه ما این است که انجام این پژوهش ها، مقاله، پایان نامه و... مقدمه ای برای بالابردن ضریب اثرگذاری اجتماعی، فرهنگی و... حوزه های علمیه خواهران در جامعه باشد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha