یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: متأسفانه تبلیغ و فرهنگ‌سازی‌های مورد نیازی که برای این فریضه نیاز بوده در جامعه انجام‌ نشده است درحالی‌که بسیاری از مردم با کسب اطلاع از این امور نسبت به انجام آن راغب و علاقه‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عالمی حسن عالمی ظهر امروز در پنجمین همایش سراسری زکات که در قم برگزار شد، گفت: امیدواریم این همایش بابی شود تا به این فریضه الهی بیشتر از گذشته در جامعه توجه شود.
وی افزود: پیام رهبری معظم به این همایش و قرائت آن به همراه مطالبی که در آن وجود دارد نشان از اهمیت مسئله زکات است که لازم است تا تمامی متصدیان تمهیداتی را بیندیشند تا بتوانند به منویات رهبری معظم انقلاب درزمینهٔ زکات و احیای این واجب الهی جامه عمل بپوشانند.
رئیس شورای عالی زکات  کشور گفت: راه‌های نرفته درزمینهٔ زکات بسیار فراوان است و واقعیت جامعه نشان از آن دارد که به مقداری که در روایت و شریعت به مسئله زکات توجه و عمل شده در عمل پیاده نشده است.
آیت الله عالمی بابیان اهمیت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینهٔ زکات اضافه کرد: متأسفانه تبلیغ و فرهنگ‌سازی‌های مورد نیازی که برای این فریضه نیاز بوده در جامعه انجام‌نشده درحالی‌که بسیاری از مردم با کسب اطلاع از این امور نسبت به انجام آن راغب و علاقه‌مند می‌شوند.
 وی با تأکید بر اهمیت زکات در دستورات اسلامی اضافه کرد: در پرداخت زکات واجب،  ریا وجود ندارد و از همین منظر نیز خداوند حقی واجب در اموال اغنیا برای فقرا قرار داده است حقی که باید به‌واسطه آن امورات زندگی فقرا به‌راحتی تأمین کند.
رئیس شورای عالی زکات  کشور عنوان کرد: عائله و زندگی فقرای جامعه باید از طریق زکات تأمین شود و این مسئله‌ای است که قرآن بارها آن را تأیید کرده و روایات نیز بر آن صحه گذاشته است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha