پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نعیم آبادی

حوزه/ حل شدن بخش مهمی از مشکلات و معضلات جامعه در پیاده‌سازی صحیح و درست دو فریضه خمس و زکات در کشور بوده که اگر این دو فریضه به‌درستی در کشور اجرا شود بخش بسیار مهمی از مشکلات و معضلات موجود در جامعه از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت‌الله نعیم‌آبادی ظهر امروز در پنجمین همایش سراسری زکات که در قم برگزار شد، تصریح کرد: حقیقت این است که تا به امروز به مسئله زکات آن‌گونه که شایسته این فریضه الهی بوده عمل نشده است.
وی گفت: حل شدن بخش مهمی از مشکلات و معضلات جامعه در پیاده‌سازی صحیح و درست دو فریضه خمس و زکات در کشور بوده که اگر این دو فریضه به‌درستی در کشور اجرا شود بخش بسیار مهمی از مشکلات و معضلات موجود در جامعه از بین می‌رود.
امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به حدیثی نورانی از امام جعفر صادق(ع) در اهمیت و جایگاه والای زکات در منطق اسلام، تأکید کرد: خداوند متعال در ثروت و اموال اغنیا جامعه حقی برای فقرا قرار داده و این حق مقداری است که یک فقیر به‌وسیله آن می‌تواند به حج رفته و امورات زندگی خود را به‌وسیله آن فراهم سازد.
آیت‌الله نعیم‌آبادی بابیان اهمیت فرهنگ‌سازی در عرصه تبلیغ و ترویج فریضه زکات عنوان کرد: مسئله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های منطقی و درست درزمینهٔ زکات بسیار ارزشمند و موردنیاز است  و چنانچه این فریضه به‌درستی در جامعه اشاعه داده شود بخش قابل‌توجهی از مشکلات موجود درزمینهٔ فقر، ازدواج، اشتغال و.. از بین می‌رود.
رئیس شورای زکات بندرعباس ادامه داد: از جمله مهم‌ترین محورهای تبلیغی مبلغان نیز باید تبیین درست و منطقی از این فریضه الهی در بین عموم مردم باشد چراکه اثر فرهنگ‌سازی و فهم جایگاه دینی و نحوه مصرف عواید از زکات در ایجاد شوق و میل در انجام آن توسط جامعه بسیار ارزشمند است.
آیت‌الله نعیم‌آبادی تصریح کرد: حرام‌خوری و عدم پرداخت حق خمس و زکات در سرنوشت و سعادت ابدی انسان نقش مستقیم دارد و عدم آن نیز می‌تواند سوء عاقبت را نصیب فرد کند همچنین اگر تمام واجدان پرداخت خمس و زکات به این فریضه عمل کنند سرمایه‌ای که از آن به دست می‌آید از کل بودجه کشور در طول یک سال بیشتر خواهد بود.
انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha