شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی گفت: وظیفه تمام انسان ها و بزرگان جهان اسلام است که مسئله حصر شیخ عیسی قاسم را جدی بگیرند؛ چراکه این فقط وظیفه مردم بحرین نیست، بلکه وظیفه تمام امت اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم حضرت زینب(ع) به بیان بخش هایی از سیره پیامبر(ص) پرداخت و در بخش دیگر از سخنان خود، ضمن محکوم کردن اقدام آل خلیفه در حبس خانگی و محروم ساختن آیت الله عیسی قاسم از درمان، از علمای مسلمان و امت اسلامی خواست از شیخ عیسی قاسم حمایت کنند.

سیره اجتماعی نبوی چه بود ؟

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی گفت: انسان موجودی اجتماعی است و دارای ابعاد مختلف و راه و روش اجتماعی انسان که اسلام هم بر آن تاکید دارد و در قرآن هم بلافاصله بعد از جانب اعتقادی، جانب اجتماعی مطرح می شود مانند سوره « أرایت الذی یکذب بالدین.....» که آیات این سوره اهمیت جانب اجتماعی در خلقت انسان و اخلاق انسان را بیان می کند و الگو و اسوه ای را به عنوان نمونه مطرح می کند و آیه «ولکم فی رسول الله اسوه حسنه» و « و حریص علیکم.....» از جمله این موارد هستند و تأسی به سیره نبوی موجب نجات و هدایت امت و تخلف از سیره نبوی موجب بدبختی و هلاکت است.

آل خلیفه دشمن انسانیت هستند

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اوضاع بحرین گفت: بحرین اخیرا وارد مرحله حساسی شده و آیت الله شیخ عیسی قاسم بیش از 18 ماه در حصر خانگی قرار گرفته و دچار مشکل سلامت جسمی شده است و رژیم آل خلیفه مانع از علاج او در بیمارستان و حتی حضور پزشکان در منزل او شده اند و این در حالی است که از ابتدائی ترین حقوق انسان داشتن صحت و سلامت جسمی است و لو این که کافر باشد و این یکی از بزرگترین جنایات در تاریخ بشر است که از سوی آل حلیفه صورت می گیرد.

وی در بیان علت این جنایت رژیم آل خلیفه گفت: آل خلیفه دشمن انسانیت هستند و قلب های آنان همانند آل سعود قساوت زده و بدون رحم و مروت است همان طور که شاهد هستیم رژیم آل سعود نیز مردم یمن را هدف موشک های خود قرار می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی افزود: وظیفه تمام انسان ها و بزرگان جهان اسلام است که مسئله حصر شیخ عیسی قاسم را جدی بگیرند؛ چراکه این فقط وظیفه مردم بحرین نیست، بلکه وظیفه تمام امت اسلامی است.

وی ادامه با اشاره به توطئه شیطانی آمریکا و یهود و گروه های تکفیری گفت: جنایات آل سعود و جنایات آل خلیفه در حقیقت به نیابت از آمریکا و صهیونیست ها است و آنها اخیرا در لبنان هم خواستند توطئه ای راه بیندازند، ولی خداوند توطئه آنها را خنثی کرد همچنان که مردم سوریه و عراق پیروز شدند و ان شاءالله مردم بحرین نیز در سایه وحدت کلمه پیروز خواهند شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha