سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
 صعودطلاب کوهنورد  به قله ٢٧٦٠ متری «سخت حصار»

حوزه/ ۷ نفر از طلاب حوزه علمیه قم صبح جمعه دهم آذر، در برنامه ای هفت ساعته، قله مرتفع «سخت حصار» واقع در استان مرکزی را فتح کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام رازقی سرپرست گروه، گفت: در این برنامه که به صورت رایگان و با همکاری خودجوش و جهادی خود طلاب جهت تأمین وسیله نقلیه برگزار شد، بیش از ده نفر ثبت‌نام کردند که در نهایت هفت نفر موفق به شرکت در صعود نهایی شدند. آقایان رحمانی، موسوی، خلج، فهیمی، ضیایی و ساویز به همراه سرپرست گروه شرکت‌کنندگان در این صعود ورزشی حضور داشتند.

وی افزود : قله «سخت حصار» مرتفع ترین قله در کوهستان‌های مرزی استان قم و مرکزی در جهت غرب به شمار می رود و ارتفاع آن به 2760 متر از سطح دریا می رسد. این قله دارای مسیرهای صعود متعدد از روستای راوه و راهجرد و جاده اراک است که طلاب «گروه آفاق» با اقدام به صعود از مسیر شمالی و پیمایش باغات و دره زرین‌خانی به طول 11کیلومتر، نهایتاً در ساعت سیزده موفق شدند، خود را به قله برسانند. آنها در این صعود بیش از 850 متر در ارتفاع، صعود مفید داشتند که جزو برنامه های سنگین گروه به شمار می رود.

وی در تشریح چگونگی برنامه اضافه کرد: اعلام برنامه و ثبت‌نام طلبه‌های داوطلب در کانال تلگرامی گروه آفاق به نشانی @tollabekoohnavard  طی هفته گذشته انجام گرفت و قوانین ، آموزش ها و توصیه های لازم به ثبت‌نام کنندگان ارائه شد.

همچنین با توجه به ضرورت رکن معنویت در برنامه های حوزوی، تدابیری نیز در این زمینه اندیشیده شد. خواندن دعای عهد در مسیر حرکت به سمت منطقه صعود، زیارت امام‌زاده جعفر روستای دیزیجان و اقامه نماز در قله از جمله برنامه‌ های معنوی بود که به اجرا رسید.

سرپرست گروه حوزوی آفاق در ادامه، گفت: برنامه‌های گروه آفاق، ان‌شاءالله هرهفته جمعه‌ها ادامه خواهد داشت و شرکت در این برنامه‌ها برای تمامی طلاب حوزه ممکن بوده و نیاز به تجهیزات تخصصی ندارد. البته به جهت افزایش ایمنی صعود با همکاری بخش تربیت‌بدنی حوزه، تعدادی عصای مخصوص کوهنوردی هر هفته در اختیار طلاب شرکت کننده قرار می گیرد که جا دارد از حجت‌الاسلام پاکدل مسئول این بخش تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: البته در جهت تأمین وسیله نقلیه هفتگی مشکلاتی داریم که با توجه به سفارش و توصیه ویژه مقام معظم رهبری به این ورزش، امیدواریم کمک‌های بخش‌های ورزشی حوزه شامل حال گروه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha