پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ مدیر عامل خبرگزاری حوزه گفت: امروز تاریخ ما را در پیچ تاریخی بزرگی قرار داده است و معادلات و مناسبات بین المللی در حال تغییر است در این معادلات سهم حوزه های علمیه برجسته است و باید برای آن تلاش کرد امید است ما شرمنده بزرگان خود نباشیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری امروز در نشستی صمیمی با مدیران و کارکنان مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه که در نمازخانه خبرگزاری حوزه برگزار شد، با گرامیداشت مناسبت های ربیع الاول به ویژه هفته وحدت عنوان کرد: گاهی تکرار این مناسبت ها برای ما امری عادی می شود در حالی که اگر بدان توجه داشته باشیم و به خوبی بهره بگیریم، یک مناسبت اولیای الهی می تواند مسیر زندگی ما را دگرگون سازد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: بسیاری از افراد در طول سال ذکرهایی دارند تا لحظه ای نظر ولی خدا را به خود جلب نمایند، این ایام در واقع فرصت های ارزشمندی است که گاهی به آسانی از کنار آن گذر می کنیم.

وی تصریح کرد:اعمالی که ما در زندگی انجام می دهیم با اسبابی رشد می یابد و یا درجه آن به دلایلی افول پیدا می کند و عمل را از میان می برد، این گونه نیست که عملی که انجام می دهیم میزان تاثیر گذاری آن در سرنوشت ما همچنان تاثیر گذار بماند، اما می توان کاری کرد که این اعمال در زندگی ما اثر گذار تر باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین کوهساری بیان کرد:برخی از عوامل در اثر گذاری اعمال مهم هستند در ابتدا اخلاص عمل دارای اهمیت زیادی است هر چه عمل انسان خالصانه تر انجام گیرد اثر گذار تر است.

وی با روایت ماجرایی افزود: زمانی آیت الله مشکینی به خدمت امام(ره) رسید و امام(ره) فرمود،‌به خاطر خدا خالص شو وقتی این عالم منظور امام (ره) را جویا شد امام فرمودند :در سخن گفتن و سکوت و انجام امور و کنار گذاشتن کاری و علاقه داشتن به کاری همه باید برای خدا باشد.

مدیر مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: این نهایت اخلاص است، روی اخلاص عمل ها باید کار کنیم در بسیاری از موارد دست به تلاش می زنیم، اما گاه نمی دانیم اخلاص را تقویت کرده ایم و این کارها اثر گذار خواهد بود یا اثری ندارد.

وی گفت:یکی دیگر از عوامل این است که شرایط مکانی و زمانی کار را تنظیم کنیم و کار را به موقع به سرانجام برسانیم؛ گاهی شرایطی برای خدمت ایجاد می شود، اما در زندگی مواقعی است که انتخاب آن زمان و شرایط در دست ما نبوده است و طبق تقدیر رقم خورده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کوهساری یادآوری شد:ما می توانستیم در دوره دیگری از تاریخ زندگی کنیم ،اما امری غیر اختیاری ما را در این شرایط برای خدمت به حوزه علمیه قم آن هم در طول انقلاب اسلامی و در شرایط بین المللی قرار داده است، حقیقتا با تامل روی شرایط و ویژگی ها می توان به ارتباطی اثر گذار اندیشید.

وی اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه به ویژه در قم مرجع فکری برای جویندگان حقیقت هستند و این رسالت مهمی است که بر عهده حوزویان قرار دارد. امروز حوزه علمیه قم یک مرجع فکری است بسیاری از نخبگان اثر گذار در دنیا به سراغ حوزه می آیند و این اهمیت زیاد حوزه را نشان می دهد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه بیان کرد:چنین اثر گذاری از سوی حوزه های علمیه نیم قرن قبل نبود، ولی حالا هست؛ امروز می توانیم کارهایی را انجام دهیم که آرزوی بسیاری از بزرگان در طول تاریخ بوده است و بسیاری از علمای دین آرزوی چنین شرایطی را داشتند پس قدردان این شرایط باشیم.

وی گفت:مجاهدین و اولیا و بندگان خوب خدا چنین آرزویی داشتند؛ اما امروز برای ما در کف میدان این شرایط خوب مهیا می باشد، اینکه قدرشناس موقعیت باشیم و با اخلاص تلاش کنیم و سخت ترین ها را انتخاب کنیم دارای ارزش زیادی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کوهساری عنوان کرد: از ویژگی های ابوذر این بود که همواره در انتخاب های خود سخت ترین را بر می گزید ما نیز باید سخت ترین ها را انتخاب کنیم.

وی بیان کرد: اگر انسان در امور خود آسیب شناسی داشته باشد و یا به تعبیری اعمال را محاسبه کند، اخلاص در عمل ایجاد می شود، مهم ترین توصیه های اخلاقی مراقبه در روز و محاسبه در شب و توکل است .

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه تصریح کرد:اگر مجاهدانه کار نکنیم، دچار خسران می شویم ما در دوران جهاد و مبارزه به سر می بریم و هر روز شهید می آورند و این نشان دهنده مبارزه است با پیروزی های اخیر  در جبهه مقاومت، وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی گفت:دنیای اسلام در حدود 50 سال قبل در جنگ با اسرائیل با کشورهایی مانند مصر و اردن و سوریه و لبنان وارد شد و در این درگیری که 6 روز طول کشید هر کدام تکه ای از خاک کشور خود را از دست دادند و برگشتند این وضعیت دنیای اسلام در50 سال قبل بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کوهساری در این باره افزود: اما در جنگ 33 روزه، اسرائیل، آغاز کننده جنگ لبنان نبود، اما چند هزار جوان حزب الله بودند که توانستند در این 33 روز جنوب لبنان را پس بگیرند، افرادی مومن و متوسل به اهل بیت(ع)  بودند که در این جنگ پیروز شدند.

وی با اشاره به اهمیت معرفت در اعمال برای دست یابی به اخلاص خاطرنشان کرد:اگر معرفت نداشته باشیم نیز دچار خسران خواهیم شد، خداوند ما را خلق کرد تا بهترین ها باشیم و بهترین معرفت و انگیزه و اخلاص و نشاط را در امور داشته باشیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه بیان کرد:امید است خداوند به ما توفیق دهد در این برهه مهم و تاریخی سهم خود را ایفاء نمائیم رهبر معظم انقلاب فرموند، ما در پیچ تاریخی بزرگی قرار داریم و باید تلاش کنیم در این پیچ تاریخی سربلند بیرون آئیم.

وی توضیح داد:در دو جنگ جهانی که اتفاق افتاد بعد از تلفات انسانی و مالی بسیاری از کشورها درگیر قحطی شدند و حتی در ایران چند میلیون نفر بر اثر قحطی جان خود را از دست دادند بعد از آن دنیای اسلام تکه تکه شد و در مرزها جایی از فتنه ها بر جای ماند این تقسیم بندی ها نیز به گونه ای انجام شد که همه جهان اسلام  درگیر اختلاف باشند.

وی تصریح کرد:بیشترین ضررها را در این پیچ های تاریخی ما متحمل شدیم، رهبر معظم انقلاب فرمود، پیچ تاریخی دیگری در پیش است که به نفع اندیشه های انقلاب و اهل بیت (ع) است، البته برای این پیچ تاریخی خون ها ریخته شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کوهساری اظهار داشت:امروز تاریخ ما را در پیچ تاریخی بزرگی قرار داده است و معادلات و مناسبات بین المللی در حال تغییر است در این معادلات سهم حوزه های علمیه برجسته است و باید برای آن تلاش کرد امید است ما شرمنده بزرگان خود نباشیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha