پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: وحدت بین شیعه و سنی را در مسائل عراق و سوریه تجربه کردیم و این مسئله بود که موجب پیروزی شد، حال چرا دست از وحدت برداریم؟!

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی کشور سوریه گفتند: وحدت بین شیعه و سنی را در مسائل عراق و سوریه تجربه کردیم و این مسئله بود که موجب پیروزی شد حال چرا دست از وحدت برداریم؟!

ایشان افزودند: هرکسی بخواهد چیزی را که یکبار آزموده شده و نتیجه داده دوباره تجربه کند پشیمان می‌شود.

معظم له یادآور شدند: ما شما را به خاطر موضع گیری های خوبتان بسیاردوست داریم و از صبر و پایداری شما قدردانی می کنیم.

آیت الله مکارم اظهارداشتند: هر دیدار من با شما بهتر از قبل بوده است. شما ذخیره اسلام هستید و بر ما لازم است برای شما دعا کنیم و و پیروزی شما ان شاءالله بیشتر از این خواهد بود.

* پیروزی در سوریه با نصرت الهی محقق شد

ایشان ادامه دادند: گاهی با خود فکر میکنم چگونه دشمنان با این همه تجهیزات در سوریه شکست خوردند؟ و میگویم این کار نمیشد مگر با نصرت الهی.

در ابتدای این دیدار شیخ احمد حسون مفتی سوریه در سخنانی گفت: ما سال گذشته در آستانه پیروزی بودیم و امروز درب های نصرت و پیروزی گشوده شده است و پاکسازی منطقه باقی مانده است و امیدواریم به زودی فلسطین را از یهودیت و مکه را از وهابیت پاکسازی کنیم.

وی افزود: فلسطین قطب نمای ما است که خداوند به آن وعده داده است.

شیخ حسون ادامه داد: حادثه تروریستی که در سینای مصر رخ داد معرکه بین نفاق و ایمان بود نه شیعه و سنی.

وی تصریح کرد: در برخی کشور های عربی از من درباره مذهبم پرسیده شد گفتم من در عقائدم مسلمان هستم؛ قدوه ام سنی و ولایتم شیعی است؛ این یک میلیارد و نیم مسلمان هم باید به سنت اقتدا کند و در ولایت شیعه باشند.

 * مسلمانی که ولایت اهل بیت را نداشته باشد مسلمان نیست

مفتی سوریه گفت: مسلمانی که ولایت اهل بیت را نداشته باشد مسلمان نیست ومسلمانی هم که سنت پیامبر را نداشته باشد مسلمان نیست. و امیدوارم این مسئله به نسل جدید آموزش داده شود.

شیخ حسون افزود: قم که به تعبیر من مدینة العمائم است باید این فکر را در عالم ترویج کند و اگر قم اینگونه نبود نمیتوانست بر شاه پیروز شود. امیدوارم الازهر هم دوباره به مجموعه ای عالمی تبدیل شود و مجموعه ای خاص نباشد.

وی یادآور شد: آنها توقع داشتند که دمشق سقوط کند و بیش از ۱۰۰ کشور در فرانسه جمع شدند تا با خرید تسلیحات سوریه را نابود کنند. اما برادران ما از ایران آمدند و وروی هم تحرکات خود را آغاز کرد و سرباز روسی در کنار شیعه و سنی می جنگید.

حسون همچنین با اشاره به شهادت فرزند خود گفت:‌ بعد از اینکه قاتلان فرزندم را گرفتند معلوم شد از ترکیه و قطر با آن ها تماس گرفته شده و گفته شده یا مفتی سوریه یا فرزندش را بکشید. من آنها را بخشیدم ولی دادگاه آنها را نگاه داشت چون جنایات دیگری کرده بودند.

* ایران همه را به وحدت دعوت میکند

وی یادآور شد: ایران همه را به وحدت دعوت میکند و فرقی ندارد شیعه، سنی، صوفی یا اشعری باشند فقط وهابی نباشند.

مفتی سوریه تصریح کرد: من برای سه چیز آمده ام؛ دعا، تبرک و ارشاد. اینکه من در حضور شما صحبتت میکنم مثل ماجرای یکی از ائمه اربعه است که در حضور امام صادق(ع) حرف می‌زد و میگفت اگر درست گفتم برایم دعا کنید و اگر خطا بود تصحیح کنید.

وی گفت: این بحران یک امتحان بود و الان برخی افراد که به قطر  و سعودی رفتند به من میگویند به بشار اسد بگو ما میخواهیم برگردیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha