یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اسلام

حوزه/ مفتی آتن یونان، از توسعه و رشد حیرت انگیز اسلام در اروپا سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حافظ جمالی جنیری، شامگاه چهارشنبه در نشست عمومی کنفرانس وحدت اسلامی، با تشکر از دعوت نظام جمهوری اسلامی از نخبگان جهان اسلام، گفت: خداوند متعال بیان کرد که هر انسان، امانت بزرگ الهی را به دوش دارد.

وی افزود: احکام الهی و در یک کلمه احکام قرآنی و اسلامی، مهم‌ترین امانت الهی است که بر دوش انسان هاست؛ امانتی که هیچ موجودی غیر از انسان، نمی توانست بار آن را به دوش بگیرد.

مفتی آتن، بیان کرد: امروز، یک‌ونیم میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می کنند که همه آنها جزو یک امت هستند؛ خداوند، ما را به ملت های مختلف تقسیم کردند ولی قرار نیست که با هم ارتباط نداشته باشند.

وی گفت: ملت های مسلمان در کشورهای مختلف در روی کره زمین زندگی می کنند ولی اگر بخواهند به قرآن عمل کنند، باید یک ملت واحد را شکل دهند؛ این مسأله، یک امانت بزرگ الهی است.

حافظ جمالی، اظهار کرد: اسلام در اروپا در حال گسترش است و امروزه مسلمانان در آلمان، جمعیت چشمگیری دارند؛ 1300 مسجد به اروپا اضافه شده است و این مسأله، نشان دهنده رشد اسلام در اروپاست.

مفتی آتن، بیان کرد: مسلمانان اروپا تحصیل‌کرده هستند و از طریق رسانه ها و کتب، با اسلام آشنا شدند و به سمت اسلام، گرایش پیدا کردند؛ برگزاری چنین کنفرانسی نیز از هدیه های بزرگ الهی است، زیرا به ما یادآوری می کند که وحدت داشته باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha