شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگران مسلمان اخراج شده از شرکت آمریکایی برای لغو اجازه نماز شکایت کردند

حوزه/ ۱۹ کارگر مسلمان اخراج شده در شرکت آرینز در شهر بریلیون آمریکا، از طریق شورای روابط اسلامی آمریکایی از مدیریت این شرکت به سبب تبعیض مذهبی و «نداشتن حق اقامه نمازهای روزانه» در محل کار شکایت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wbay، کارگران مسلمان شرکت آرینز در شهر بریلیون واقع در ایالت ویسکانسین آمریکا، از مدیریت این شرکت به سبب تبعیض مذهبی و «نداشتن حق اقامه نمازهای روزانه در محل کار»، شکایت کردند.

۱۹ کارگر مسلمان که به سبب مقاومت در برابر قوانین ظالمانه این شرکت اخراج شده‌اند، از طریق بخش حقوقی شورای روابط اسلامی آمریکایی«کایر» اقدام به شکایت کردند. به گفته وکلای این شورا، شرکت مربوطه باید خسارات وارده از اخراج غیرعادلانه کارگران را بپردازد.

آنها همچنین از مدیریت این شرکت خواسته‌اند، یک آیین نامه حقوق دینی وضع کرده و برای کارگران مسلمان که اکثراً سومالیایی‌تبار هستند، زمان استراحتی برای اقامه نمازهای روزانه مدنظر قرار دهد.

جیلانی حسین، مدیر اجرایی شورا در مینه سوتا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرکت با زیرپا گذاشتن حقوق مذهبی، به‌طور غیرقانونی کارگران سومالیایی‌تبار را مجبور کرده که بین ایمان و اشتغال، یکی را انتخاب کنند.

گفتنی است: در سال ۲۰۱۶، این شرکت تولید کننده ماشین‌های برف روب و چمن زنی در آمریکا، ۷ کارگر مسلمان را به سبب نماز خواندن در محل کار اخراج کرده و ۱۴ کارگر دیگر را نیز مجبور به استعفا کرده است. در این بین، بیش از ۵۰ کارگر مسلمان سومالیایی‌تبار این شرکت نسبت به تخصیص تنها دو زمان استراحت ۱۰ دقیقه‌ای برای هر شیفت کاری و نبود زمان استراحت در هنگام اذان، شکایت کردند. تنها خواسته کارگران داشتن وقت نماز در هنگام غروب خورشید و سحر بود تا بتوانند اعمال دینی خود را انجام دهند. این شرکت، پیش از این، چنین تسهیلاتی را داشت اما آیین‌نامه جدید، کارگران را از این امکان محروم می‌کرد.

براساس قوانین آمریکا، کارفرمایان باید تسهیلات کافی و معقول برای انجام امور مذهبی فراهم کنند، به شرط آنکه منجر به مشکلات کاری برای کارفرما نشود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha