چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شکایت کارمند مسلمان وزارتخانه در آمریکا به خاطر منع حضور در نماز جماعت

حوزه/ یک کارمندان وزارت وسایل نقلیه موتوری در نیویورک به سبب آنکه به وی اجازه داده نمی شود درنمازهای جماعت شرکت کند، از این نهاد شکایت کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، یک کارمند مسلمان نسبت به رفتار تبعیض آمیز از وزارت وسایل نقلیه موتوری ایالت نیویورک در آمریکا شکایت کرده و گفته درخواست های مکرر او برای اقامه نمازهای یومیه، با مخالفت روبرو شده است.

شورای روابط اسلامی آمریکایی شعبه نیویورک، به نمایندگی از این کارمند که نامش علنی نشده است ، گفت: شغل این شخص در خطر است.

این کارمند مسلمان به سازمان حقوقی کایر گفته است: من به سبب اینکه در نمازهای جماعت شرکت می کنم و دین برایم مهم است، در محل کار مجازات شده و سخت گیری علیه من اعمال می شود.

هفته گذشته شورای کایر همچنین دو شکایت جداگانه را به کمیسیون فرصت شغلی برابر مربوط به ادعای تبعیض علیه کارکنان مسلمان ارائه داد.

یکی از آنها مربوط به یک زن مسلمان از ایالت دلاور آمریکا بود که گفته بود به دلیل داشتن حجاب اسلامی از ورودم به محل کار جلوگیری کرده اند و می گویند که من «شبیه به تروریست به نظر می رسم!» شکایت دیگر رفتارهای خصمانه مدیر و همکاران یک کارمند مسلمان در ایالت اوهایو بود که به وی گفته بودند «مسلمانان حق ندارند در آمریکا باشند» و «مسلمانان آمریکایی ها را می کشند و ترامپ این کار را متوقف خواهد کرد.»

احمد محمد مدیر دادخواهی شورای کایر در نیویورک گفت: اینکه وزارت وسایل نقلیه مووری در نیویورک برای موکل ما تسهیلاتی را فراهم نکرده تا وی بتواند براساس نیازهای شرعی خود در نماز جماعت شرکت کند امری غیرقابل قبول و نقض آشکار حقوق بشر در آمریکا است.

محمد افزود: به وی هنگام استخدام گفته شده بود که می تواند نماز بخواند اما بعد از سه ماه بدون هیچ توضیحی ناگهان به طور خودسرانه او را از حقوق مذهبی محروم کرده اند.

وزارتخانه مذکور در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha