پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه دین وشادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: جامعه بدون نشاط اجتماعی امکان پذیر نیست، اما این شادی باید مدیریت و در سطح مطلوب حفظ شود، چرا که اسلام دین شادی و نشاط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم طباخ شعبانی، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران کوثر به موضوع رابطه بین دین و شادی در جامعه اشاره کرد و گفت: شادی لازمه جامعه انسانی و از مهمترین نیازهای امروز مردم ماست.

وی افزود: از نظر اسلام و متون دینی ما تأکید عجیبی بر این شده است که مردم با امید و با نشاط زندگی کنند و به عواملی در دستیابی به نشاط در زندگی اشاره دارند، از جمله این عوامل در درجه اول «ایمان به خداست» که قرآن می فرماید"الا بذکر الله تطمئن القلوب"؛ ایمان به خدا به انسان آرامش خاطر و اطمینان قلب می دهد و همه دغدغه ها و نگرانی های روحی و افسردگی از بین می رود.

وی افزود: اگر امروز در زندگی ما نشاط از بین رفته و افسردگی گسترش پیدا کرده است، یک عامل مهم آن دوری از ایمان به خداست و دومین عامل نشاط آور مسئله «توکل» است و یکی از آموزه های دینی ما «توکل» است و در قرآن مکرر بر این مسئله تأکید دارد.

وی ادامه داد: اگر انسان با چهره گشاده و نیت نیک، غم و ناراحتی را از بندگان خدا دور کند، عبادت خدای را به جا آورده است و خود نیز از این شادمانی، خرسند خواهد بود و از امام باقر(ع) «نزد خدا، عبادتی محبوب تر از شاد کردن مؤمنان نیست».

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: کسانی که در این دنیا از دین خود کمتر لذت نشاط و شادی ببرند در آخرت هم نصیب کمتری خواهند داشت، و خداوند کریم است و در مادیات و معنویات برای انسان لذت نشاط و شادی قرار داده است و طریق این لذت بردن را هم به او نشان داده است

 شعبانی با بیان کسانی که با ایمان خود به نشاط دست نیافتند همواره با خواسته‌های بیهوده درگیر بوده و این گونه زندگی خود را مختل می‌کنند ،اظهار کرد: کسی که در ظاهر و باطن شاد و بانشاط باشد، در برخورد با خانواده، اجتماع، محیط تعلیم و تربیت نمود بیشتری پیدا می کند و موفق تر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha