جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی عملا مراحل فروپاشی و اضمحلال و سقوط اسرائیل را فراهم می‌کند و باید از آن به عنوان عملی که باعث همگرایی جهان اسلام می‌شود، حداکثر استفاده را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع مدیران و معاونین مدارس علمیه استان قزوین، با اشاره به اقدام اخیر ترامپ، گفت:   مقاومتو استقامت جوامع اسلامی نقش اساسی در عقب نشینی رژیم صهیونیستی ایفا می کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: بحث انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس از حدود 20 سال قبل کلید خورده و همواره آمریکا به دنبال این بوده که بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کند. در این سال ها اگر مقاومت مردم فلسطین، لبنان و جمهوری اسلامی ایران و اعتراضات گسترده آنان نبود شاید یکی دو دهه قبل از این شاهد رخداد این اتفاق بودیم و بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل انتخاب می شد.

وی ادامه داد: امروز برای جوامع اسلامی راهی جز مقاومت در برابر اهداف و خواسته های شوم آمریکا و اسرائیل وجود ندارد و با اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داده فهم و درک این موضوع برای ما سهل تراز گذشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد:  هرجا که مسلمانان مقاومت و ایستادگی کردند، بی شک پیروز شدند و دشمن عقب نشینی کرده که از آن جمله می توان به جنگ غزه، لبنان و مهمتر از همه داعش اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی عملا مراحل فروپاشی و اضمحلال و سقوط اسرائیل را فراهم می‌کند و باید از آن به عنوان عملی که باعث همگرایی جهان اسلام می‌شود، حداکثر استفاده را ببریم.

مدیرحوزه علمیه قزوین تصریح کرد: این اقدام فقط ظلم و بی‌احترامی در حق مسلمان‌ها نیست، بلکه بی‌احترامی به مسیحیان هم است،چرا که بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان همچنین به عنوان زادگاه عیسی مسیح(ع) مورد احترام مسیحیان است و برای ادیان دیگر از جمله یهودیان نیز قابل احترام است، اما این کار ترامپ یک اقدام سیاسی و برای ایجاد تنش در خاورمیانه بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: استکبار و حکّام خائن منطقه همگی آینده ای رو به نابودی خواهند داشت و در آینده نزدیک شاهد نابودی همه آن ها خواهیم بود و این وعده پروردگار است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha