جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ زهیر جعید-رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان

حوزه/ شیخ زهیر جعید با تاکید بر این که رهبر ایران قلب ها را تسخیر کرده است، گفت: ایران همواره نشان داده است که در حمایت از مظلومان عالم، بین شیعه و سنی فرق نمی‌گذارد و به‌عنوان‌مثال فلسطین و لبنان را هیچ‌گاه تنها نگذاشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، شیخ زهیر جعید، شامگاه شنبه در جمع طلاب و روحانیون استان اظهار داشت: ایران تنها داعیه‌دار و طلایه‌دار اسلام ناب است و اغلب کشورهای مسلمان، اسلام را فراموش کرده‌اند و در گوشه‌ای نهاده‌اند.

وی همچنین از ملت و دولت ایران بابت تمام حمایت‌ها از مقاومت لبنان تشکر و قدردانی کرد و افزود: ایران همواره نشان داده است که در حمایت از مظلومان عالم، بین شیعه و سنی فرق نمی‌گذارد و به‌عنوان‌مثال فلسطین و لبنان را هیچ‌گاه تنها نگذاشته است.

شیخ زهیر جعید تأکید کرد: امت‌های اسلامی نیازمند علمایی همچون رهبر ایران هستند که قلب های آنان را تسخیر کند تا تفکراتی همچون افراطی‌گری در آن‌ها رشد پیدا نکند.

وی با قدردانی از حمایت‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، بر عزم علمای شیعه و سنی لبنان برای اتحاد همه گروه‌های اسلامی و تقویت ارتباطات فرهنگی حول محور حمایت از قدس شریف تأکید کرد.

رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های صهیونیسم بین‌الملل، گفت: مهم‌ترین برنامه ما در این راستا، سفر به کشورهای اسلامی و دیدار و گفت‌وگو با علمای اهل سنت برای تحکیم وحدت و برادری است.

وی با اشاره به تاریخچه اجمالی از اقدامات تجمع علمای مسلمین لبنان طی 35 سال سپری‌شده از تأسیس آن اظهار داشت: این جمعیت تلاش دارد با تحکیم وحدت شیعه و اهل سنت، زمینه را برای تقویت مقاومت اسلامی در برابر دشمن صهیونیستی و مقابله با توطئه‌های آمریکا فراهم کند.

شیخ زهیر جعید با اشاره به‌سختی های واردشده به ملت ایران، افزود: ایران از زمان انقلاب در محاصره آمریکایی، امپریالیستی غربی، عربی و صهیونی بوده است و به‌نوعی تمام جهان در برابر این انقلاب و کشور بوده‌اند.

وی با اشاره به هزینه‌های هنگفت غربی‌ها و دشمنان برای مطالعه و تحقیق بر روی ایران، گفت: سالانه میلیاردها دلار برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هزینه می‌شود تا جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند که تاکنون موفق نشده‌اند.

رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان در پایان اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحکیم وحدت اسلامی، پایه‌ریزی فرهنگ مقاومت و حرکت در مسیر رشد و توسعه علمی را ستود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha