پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی، برنامه‌های این دانشگاه را در هفته پژوهش تشریح کرد.

سیاحت اسفندیاری، در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری حوزه، با تشریح برنامه‌های دانشگاه  مجازی در هفته پژوهش، همکاری در نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی المصطفی را یکی از برنامه‌های دانشگاه مجازی برشمرد و اظهار داشت: امسال هم همانند سال‌های پیش، در هفته پژوهش، برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه پژوهش و تولید محتوا اجرا شد که مهم‌ترین آن، در حوزه همکاری در برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی المصطفی بود.

سیاحت اسفندیاری درباره تقدیر از مدیران برتر گروه‌های علمی و دبیران پژوهشی برتر نیز گفت: دانشگاه مجازی با بیش از شش‌هزار دانش‌پژوه به چندین زبان زنده دنیا، از خدمت‌رسانی هفت مدیر گروه و پنج دبیر پژوهشی بهره‌مند است.

وی افزود: برخی از دبیران پژوهشی مانند دبیر گروه مطالعات اسلامی  یا گروه قرآن باید به دانشجویان زبان‌های گوناگون گروه خدمات پژوهشی ارائه دهند که این امر،  سختی فعالیت را در این حوزه چندین برابر می‌کند.  در هفته پژوهش، از چند نفر از مدیران و دبیران پژوهشی برتر گروه‌ها تقدیر به عمل آمد.

معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی با اشاره به معرفی پایان‌نامه‌های برتر دانش‌پژوهان در هفته پژوهش تصریح کرد: تاکنون، بیش از شصت پایان‌نامه در دانشگاه مجازی در گروه‌های گوناگون تدوین و دفاع شده است، در این میان، برخی پایان‌نامه‌ها حائز نمرات بالایی شده‌اند که معرفی آنها در هفته پژوهش، یکی از برنامه‌ها بود.

وی همچنین به  رونمایی از کتاب‌های چاپ‌شده در دانشگاه در سال 96  اشاره کرد وبیان نمود: براساس سیاست دانشگاه، تولیدات دانشگاه - چه به شکل آموزشی یا پژوهشی- پس از تأیید معاونت‌های مرتبط سازمان مرکزی و کمیسیون نشر، منتشر می‌شود. در سال پیش، پانزده کتاب از محصولات دانشگاه به چاپ رسید و امسال نیز انتشارات تعدادی از محصولات علمی دانشگاه را چاپ و در نمایشگاه رونمایی شد.

سیاحت اسفندیاری، ضمن اشاره به برگزاری نشست‌ها و وبینارهای علمی  متناسب با هفته پژوهش و هفته وحدت، درباره آغاز به کار سامانه پژوهشگران دانشگاه مجازی ابراز کرد: سامانه پژوهشگران، یکی از سامانه‌های مورد نیاز  معاونت پژوهش دانشگاه بود تا بتواند فعالیت‌های علمی- پژوهشی دانش‌پژوهان را به راحتی رصد کند. این سامانه را همکاران فناوری سازمان مرکزی طراحی کرده‌اند و بنا به برخی دلایل، دانشگاه مجازی ورودی در آن نداشته است. یکی از این دلایل، تک‌زبانه بودن سامانه است که امکان ورود اطلاعات دانش‌پژوهان غیرفارسی‌زبان وجود ندارد. با تدابیر اندیشیده ‌شده و همکاری دبیران پژوهشی گروه‌ها، کار ورود اطلاعات و پالایش آن در هفته پژوهش آغاز شد.

به گفته معاون پژوهش دانشگاه مجازی، تجلیل از دانش‌پژوهان دانش‌آموخته دانشگاه مجازی المصطفی، که در دانشگاه مجازی تدریس می‌نمایند، یکی از فعالیت‌های دانشگاه در هفته پژوهش بود.

وی در این باره توضیح داد: دانشگاه مجازی المصطفی با توجه به تأکیدات فراوان رئیس المصطفی مبنی بر استفاده از توان علمی طلاب المصطفی، کوشیده است در کادر علمی خود از دانش‌آموختگان مجموعه استفاده کند؛ هم‌اکنون، تعداد معدودی از استادان گروه‌های علمی، از  دانش‌آموختگان دانشگاه مجازی هستند که به زبان‌های گوناگون تدریش می‌نمایند. در هفته پژوهش، از این استادان تجلیل شد.

معاون پژوهش،مسابقه نقد تولیدات علمی، برگزاری کارگاه‌های آشنایی با نرم‌افزارهای اسلامی مؤسسه نور و ارائه گزارش نخستین کنفرانس بین‌المللی دانشگاه مجازی، از دیگر فعالیت‌های دانشگاه در هفته پژوهش برشمرد.

سیاحت گفت: علاوه بر برگزاری  دو کارگاه آشنایی با نرم‌افزارهای «جامع‌التفاسير 3» و «جامع‌الحادیث 3»  در این هفته، گزارش نخستین کنفرانس بین‌المللی دانشگاه مجازی ارائه شد. این کنفرانس با حضور مسئولان دانشگاه مجازی المصطفی و شماری از فضلا، طلاب و اندیشمندان ایرانی و غیرایرانی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، در مهرماه برگزار شد. 350 نفر از 26 ملیت در این کنفرانس ثبت نام کردند و 248 مقاله به هفت زبان به دبیرخانه فرستاده شد که در نهایت، با حضور 45 داور و گذراندن پنج مرحله داوری، 124 مقاله توانست ارزیابی‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد.

 

       

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha