پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رنجبر

حوزه/ رایزن فرهنگی ایران در سوریه گفت: تنها در جنگ سوریه یک میلیون مسلمان کشته شدند که از این بین ۶ هزار نفر شیعه هستند، در حالی که داعش برای از بین بردن شیعیان این منطقه تشکیل شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام مصطفی رنجبر شیرازی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه، ظهر سه شنبه با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز، با اشاره به علت حضور ایران در سوریه، گفت: دین فراتر از مذهب بوده و اصل حاکمیت خدا بر روی زمین است و کسی که استراتژیک حرکت خود را قرآنی قرار دهد باید بداند که یهود دشمن خدا روی زمین است.

وی با اشاره به ارتباط سوریه و فلسطین در استراتژیک ایران افزود: در مذاکرات ایران با کشورهای مقتدر، آمریکا و کشورهای مستکبر، می کوشیدند تا جمهوری اسلامی ایران دست از سر فلسطین بردارد وگرنه هجمه های هسته ای علیه ایران یک بهانه بود.

حجت الاسلام رنجبر شیرازی ادامه داد: تنها کشوری که در اتحادیه عرب به نفع کشور ما رأی داد، سوریه بود که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی صورت گرفت و امروز که سوریه مورد هجمه قرار گرفته است، برماست که از این کشور حمایت کنیم.

رایزن فرهنگی ایران در سوریه با اشاره به اینکه تنها در جنگ سوریه یک میلیون مسلمان کشته شدند، ابراز داشت: از این بین ۶ هزار نفر شیعه هستند. در حالی که داعش برای از بین بردن شیعیان این منطقه تشکیل شده بود.

وی افزود: اهداف غایی داعش مبارزه با تمام جنبش های ضد صهیونیستی بود، اما این حزب الله بود که در جنگ ۳۳روزه بر اسرائیل پیروز شد و همین مساله این رژیم را عصبانی کرد.

حجت الاسلام رنجبر شیرازی با اشاره به قدرت نظامی انقلاب اسلامی تاکید کرد: وقتی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تشکیل شد، در کمتر از چند سال سپاه را تشکیل دادند و با درایت بی نظیر خود نیروهای دیگر نظامی را تشکیل و تقویت کردند.

رایزن فرهنگی ایران در سوریه همچنین قدرت نفوذ انقلاب اسلامی ایران در منطقه را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا گفت بشار اسد باید برود اما رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بشار باید بماند و ماند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha