جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور روحانیون شیعه و سنی، در سالن اجتماعات امام خامنه ای شهر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش وحدت حوزه و دانشگاه به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و دانشکده مذاهب اسلامی واحد استان کردستان ظهر امروز در سالن اجتماعات امام خامنه ای سنندج برگزار گردید.

در این ابتدای این مراسم، رییس دانشکده مذاهب اسلامی واحد سنندج برنامه هایی که در راستای وحدت حوزه و دانشگاه برگزار می گردد را تشریح کرد.

سیدکامران فتح الهی با تاکید بر این که باید با تمام قوا برای به فعلیت رسیدن بخش پژوهشی در مراکز آموزشی پرداخته شود، گفت: باید با پژوهش در قرآن و فقه اسلامی زمینه برون رفت از مشکلات را فراهم آورد.

رئیس دانشکده مذاهب اسلامی واحد سنندج همچنین به تشریح برخی نیازهای پژوهشی در حوزه و دانشگاه پرداخت.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز به برخی از نیازهای دانشگاه ها و حوزه های علمیه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم پاسخگوی انتظاراتی که انقلاب اسلامی امروز در دنیا به وجود آورده است، باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: باید حوزویان و دانشگاهیان ضمن حرکت به سمت تعالی، همواره وحدت خود را حفظ کنند.

دیگر سخنران این مراسم، ماموستا مدرس، امام جمعه «نگل» کردستان بود که به برخی از مسائل روز حوزه و دانشگاه اشاره کرد.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از پژوهشگران ممتاز و برتر تقریبی در دانشکده مذاهب اسلامی و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اهدا لوح و هدایایی، تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha