پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی

مدیر حوزه علمیه همدان پیشنهاد کرد: کارگروه‌هایی با حضور استادان دانشگاه و حوزه تشکیل شود و به‌صورت مستمر جلسات مشترکی را برگزار کنند و هدف از این امر، تعامل حداکثری بین حوزه و دانشگاه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی‌ اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان، ظهر امروز در نشستی که با موضوع «وحدت حوزه و دانشگاه» در دانشگاه بوعلی همدان برگزار شد، گفت: پیشنهاد می‌کنم که کارگروه‌هایی با حضور استادان دانشگاه و حوزه تشکیل شود و به‌صورت مستمر جلسات مشترکی را برگزار کنند و هدف از این امر، تعامل حداکثری بین حوزه و دانشگاه باشد.

وی بیان کرد: در زمان وقوع زلزله در استان کرمانشاه، مشاهده کردم که بیست نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که در آستانه دریافت مدرک پزشکی بودند، به هلال احمر مراجعه کرده و آمادگی خود را برای هرگونه کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اعلام کردند و داوطلبانه به یاری مردم شتافتند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه، جهت‌دار شدن علم است که پزشک، مهندس و ... برای رضایت الهی تلاش می‌کند و این عمل پزشکان، نشان‌دهنده تحقق این امر است.

 وی افزود: اگر علم جهت‌دار شود و افراد برای خداوند گام بردارند، در این صورت جوانان که آماده پذیرش معنویت هستند،‌ به راحتی حق را خواهند پذیرفت.

آیت الله موسوی اصفهانی اظهار کرد: جوانان دانشگاهی و حوزوی در دست ما امانت هستند و باید علم و تقوای آنان را رشد دهیم تا به‌صورت جهت‌دار، در مسیر انقلاب اسلامی و تولید علم برای مملکت اسلامی گام بردارند و باعث پیشرفت کشور شوند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان در پایان گفت: شهدای هسته‌ای فدای جهت‌دار شدن علم شدند و این افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است که علوم به صورت جهت‌دار در خدمت اطاعت از خداوند باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha