جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه باید در عمل دیده شود، گفت: پرهیز از شعارگرایی در این خصوص و تحقق عملی این مسأله مهم می تواند راهکاری مناسب برای رشد و تعالی هر دو مجموعه علمی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن 27 آذر، سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، با مهم ارزیابی کردن نقش حوزه و دانشگاه در پیشرفت جامعه، گفت: حوزه و دانشگاه دو رکن اساسی و مهم در جامعه اسلامی هستند که وحدت میان آنها ضروری است.

وي با اين كه حوزه و دانشگاه همواره مكمل علمي يكديگر در جامعه هستند، اظهار داشت: دشمنان قبل از انقلاب درصدد بودند تا به نوعي ميان اين دو نهاد علمي تفرقه ايجاد كنند و در اين راستا حوزه علميه را واپس گرا و مخالف دانش و دانشگاهيان را بي دين مي خوانند.

حجت الاسلام صادقی افزود: امام خميني (ره) بعد از انقلاب اسلامي وحدت حوزه و دانشگاه را به شكل جدي دنبال كردند، البته منظور از وحدت دانشجو شدن طلبه ها يا طلبه شدن دانشجويان نيست، بلكه تعامل علمي اين دو نهاد جهت ساخت آينده كشور بر پايه علم و دين است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه و دانشگاه بايد قدر نعمت انقلاب اسلامي را به خوبي بدانند، چرا که شعارهاي وحدت آفرين نظام جمهوري اسلامي به نزديکي و ارتباط بيش از پيش اين دو نهاد ياري رساند، گفت: ثمره این وحدت نه تنها موجب تعالي جامعه اسلامي ايران و نظام جمهوري اسلامي شده بلکه موجب شکوفايي خودِ حوزه و دانشگاه نيز خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی، وحدت حوزه و دانشگاه را موجب رسیدن به معنویت، اخلاق، انسانیت و آرامش درونی دانست و تصریح کرد: امروز تقویت ارتباط و تعامل حوزه و دانشگاه یک ضرورت است که باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، پیگیری دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه را سبب تحقق زیربنای وحدت حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت و تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه موجب حل بسیاری از مشکلات فعلی جامعه می شود.

وی با اشاره به این که امروز وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه باید در عمل دیده شود، تصریح کرد: پرهیز از شعارگرایی در این خصوص و تحقق عملی این مسأله مهم می تواند راهکاری مناسب برای رشد و تعالی هر دو مجموعه علمی باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمنان اسلام مي خواهند وحدت اين دو نهاد فکري و علمي را از بين ببرند، خاطرنشان کرد: دشمنان از وحدت و پيوند این دو رکن علمی کشور واهمه دارند و هرگاه وحدت اين دو نهاد بيشتر شود دشمن از اين وحدت بیشتر عصبانی می شود زيرا اهداف حوزه و دانشگاه مشترک است و هردو به توسعه، پيشرفت و آباداني مي انديشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: ما اگر رسالت هر دو مرکز را بررسي کنيم هدف آنها براي خدمت به بشر و جامعه بوده و آن خدمات در انقلاب اسلامي، باعث پيدايش بيداري اسلامي شد.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه رکن توسعه و پيشرفت علمي و فرهنگي کشور هستند، تصریح کرد: اين رسالت و هدف مقدس حوزه و دانشگاه براي دشمنان روشن شده است و آنان از اين يکرنگي وحشت دارند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اين که حوزه هاي علميه و دانشگاه ها از ارکان علمي و تاثيرگذار در هدايت آحادجامعه هستند، گفت: اگر اين دو مرکز مهم علمي با هم تعامل و تبادل افکارداشته باشند مي توانند جامعه رابه سوي کمال هدايت و موجب پيشرفت تعهد و تخصص در کشور شوند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha