جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نصیرایی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید برای حل مشکلات کشور به یکدیگر کمک کنند، گفت: این دو نهاد باید با یک هدف واحد پیش بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی، شب گذشته در نشست تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، با بیان اینکه امروز رسالت حوزویان و اساتید دانشگاه تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی است، گفت: حوزه و دانشگاه دو بال هستند که جامعه و نظام را باید برای رساندن به هدف اصلی کمک کنند و مکمل همدیگر باشند.

 مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه باید برای حل مشکلات کشور به یکدیگر کمک کنند و با هدف واحدی پیش بروند، گفت: امروز بخش عمده ای از مصیبت‌هایی که بشر گرفتار آن است، محصول علم است، علمی که برآمده از آموزه‌های اومانیسم است.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه اگر علم برگرفته از ارزش‌ها و توحید در جامعه باشد، شاهد این همه کشتار در جهان نخواهیم بود، گفت: باید برای برپایی تمدن اسلامی در جامعه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اشکالاتی که در ساختار سیاست‌گذاری در کشور داریم، محصول کم‌کاری در این عرصه‌هاست و اگر به آن پرداخته نشود، دیگران به آن خواهند پرداخت مانند اتفاقاتی که در سند 2030 افتاد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان گفت: خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در زمینه نخبگان حوزوی و دانشگاهی دارد می‌تواند در این مسئله پیشگام باشد و نوع تعاملات حول این محور باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha