جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار با ثبت احوال

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در برخی از مناطق آمار طلاق خیلی بالا است و احساس می‌شود که فرهنگ بیگانه ورود پیدا کرده است و مسئولان باید چاره اندیشی کنند، گفت: در فرهنگ اسلامی ایرانی، تمام لذت شخص در رضای خدا است، نه رضایت نفس، بنابراین انسان باید تمامی مشکلات را برای خشنودی و رضایت خداوند تحمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح یکشنبه در جمع کارکنان ثبت‌احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت‌احوال هویت جامعه بوده و رسالت خطیری را بر عهده دارد، خطاب به کارکنان این اداره کل بیان کرد: شما مرزبانان مرزهای هویتی انسان‌ها هستید که باید در این زمینه تلاش  و توجه زیادی نیز داشته باشید.

وی با بیان اینکه جایگاه ثبت‌احوال در کشور بسیار مهم است، گفت: این سازمان تمامی وقایع حیاتی و آمارهایی که در مسئولیت‌های مختلف متوجه وزارتخانه‌های دیگر می‌شود، را دارا است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور آمار ارائه‌شده از ثبت‌احوال بسیار تأثیرگذار است، آمار ازدواج، طلاق و نام‌گذاری اسامی را بیان‌گر میزان فرهنگ یک جامعه دانست و عنوان کرد: بنا بر حدیثی از رسول اکرم(ص)، بدترین حلال، طلاق است.

نقش محوری ثبت‌احوال در سنجش افکار جامعه

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در برخی از مناطق آمار طلاق خیلی بالا است و احساس می‌شود که فرهنگ بیگانه ورود پیدا کرده است و مسئولان باید چاره اندیشی کنند، گفت: در فرهنگ اسلامی ایرانی، تمام لذت شخص در رضای خدا است، نه رضایت نفس، بنابراین انسان باید تمامی مشکلات را برای خشنودی و رضایت خداوند تحمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به آمار ازدواج در جامعه، بیان کرد: صهیونیسم با شعار « فرزند کمتر، زندگی بهتر» تبلیغ زیادی می‌کند، این در حالی است که هشدارهای متخصصین مبنی بر این است که جمعیت جامعه رو به پیری می‌رود و نیاز به تکثیر نسل است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تربیت فرزند صالح باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد، گفت: پرورش فرزندان سالم برای پدر و مادر نیز ارزش دینی و ثواب اخروی و دنیوی دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha