سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه دادگاه‌ها باید از افزایش آمار طلاق زوجین جلوگیری کنند، گفت: هر چند طلاق حلال و گاهی راهکاری برای رفع مشکلات است اما خداوند متعال در آیات قرآن کریم مؤمنان را از طلاق نهی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در جمع زائران حرم مطهر طی سخنانی با بیان اینکه خداوند به صورت منظم در سوره احزاب پیامبر اسلام(ص) و مؤمنان را مورد خطاب قرار داده است، اظهار کرد: خداوند متعال همانطور که برای مردم دستوراتی را قرار داده برای پیامبر اسلام(ص) نیز فرمان‌های مشخصی داشته است.

وی با اشاره به آیه 49 سوره احزاب اضافه کرد: تفسیر این آیه به طلاق میان زوجین و مباحث پیرامون آن اختصاص داده شده است.

این استاد حوزه علمیه  تحکیم بنیان خانواده را یکی از علل عده نگه‌داشتن برشمرد و مطرح کرد: فلسفه عده نگه داشتن بعد از طلاق در اسلام، فقط حفظ نسل نیست بلکه بخشی از آن موضوع عاطفی است چراکه بعد از طلاق امکان بازگشت زن یا شوهر به سمت ازدواج مجدد وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه دادگاه‌ها باید از افزایش آمار طلاق زوجین جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: هر چند طلاق حلال و گاهی راهکاری برای رفع مشکلات است اما خداوند متعال در آیات قرآن کریم مؤمنان را از طلاق نهی کرده و در راستای دوری از طلاق نیز رعایت انصاف و عدل را مورد توجه قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) نسبت به اخبار غیب اطلاع دارند، عنوان کرد: گاهی این افراد در زندگی خود از اخبار غیبی استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نداشتن ارتباط‌های عاطفی میان زن و شوهر یکی از عوامل افزایش آمار طلاق است، گفت: یکی از موضوع‌هایی که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده وجود ارتباط عاطفی و محبت زن و شوهر نسبت به یکدیگر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی توقعات نادرست و چشم و هم‌چشمی را از دیگر عوامل افزایش آمار طلاق دانست و مطرح کرد: در شرایط فعلی اقتصادی زن و شوهر نباید نسبت به یکدیگر توقعات نادرست داشته باشند، گاهی در شرایط اقتصادی مطلوب نیز تجمل‌گرایی موجب ایجاد اختلاف میان خانواده‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش آمار طلاق رفع بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، تصریح کرد: کاهش فرهنگ ایثار و گذشت، بد رفتاری بعد از ازدواج، تفاوت میان فرهنگ‌ها و نداشتن شناخت لازم قبل از ازدواج موجب جدایی و اختلاف میان زن و شوهر است.

این سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه مطالب مرتبط با ازدواج باید در کتاب‌های دانشگاهی برای جوانان تشریح شود، گفت: اگر جوانان نسبت به عوامل مورد نیاز ازدواج موفق آگاهی لازم را داشته باشند آمار طلاق جامعه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha