جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نبوی گفت: این هدف تنها مربوط به دوران امام حسین(ع) نیست و شما هم امروز می‌توانید برای احیای سیره پیامبر(ص) و امربه‌معروف و نهی از منکر تلاش کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی دوشنبه شب در مراسم عزاداری امام سجاد(ع) در پردیسان با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) در وصیتی که به محمد حنیفه داشتند احیای سیره جدشان و امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌عنوان فلسفه انقلابشان اعلام می‌کنند.

وی بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر فلسفه حرکتی است که امام حسین(ع) جان خود و نزدیکانشان را در این راه فدا می‌کنند و معلوم می‌شود که این مسئله بسیار مهم و اساسی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: این هدف تنها مربوط به دوران امام حسین(ع) نیست و شما هم امروز می‌توانید برای احیای سیره پیامبر(ص) و امربه‌معروف و نهی از منکر تلاش کنید.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز یک سری از سنت‌های صحیح به سنت‌های غلط تبدیل شده و جای معروف و منکر عوض می‌شود و ما وظیفه داریم آنها را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی ادامه داد: اینکه امروز عده‌ای در برابر امربه‌معروف بی‌حوصله هستند و آن را به بعد موکول می‌کنند نشان‌دهنده تغییر سیره پیامبر(ص) است.

وی گفت: امروز فلسفه حجاب دارد تغییر می‌کند و برخی تصور می‌کنند دو حجاب داریم یکی برای موقع نماز که بدن را کاملاً می‌پوشانند و حجاب دیگری برای غیر نماز.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: امروز دعوت از دیگران برای حضور در مراسم‌هایی که موسیقی حرام پخش می‌شود به امری عادی تبدیل می‌شود و گاهی خانم‌ها افتخار می‌کنند که به حرف شوهرشان گوش نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: مرد وقتی وارد خانه می‌شود اهالی خانه باید احساس آرامش کنند، ولی گاهی این‌چنین نیست و فریاد زدن مرد در خانه نوعی افتخار است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی گفت: ارتباط نامحرمان در بین عده‌ای طبیعی شده است و گاهی بستگان نزدیک را به‌عنوان محرم حساب می‌کنند.

وی با بیان اینکه خانه‌داری در اسلام بسیار ارزشمند است و بسیاری از مادران شهدا خانه‌دار بودند که توانستند فرزندان بزرگی تربیت کنند افزود: امروز تلاش می‌کنند که خانه‌داری را بی‌ارزش نشان دهند درحالی‌که پیامبر(ص) کارهای بیرون خانه را به حضرت علی(ع) و کارهای درون خانه را به حضرت زهرا(س) واگذار کردند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه قبح زدایی از طلاق را یکی دیگر از دلایل تغییر ارزش‌ها عنوان کرد و گفت: در بعضی مناطق دیده می‌شود که آمار طلاق با ازدواج برابر می‌شود و گاهی نیز برای طلاق جشن می‌گیرند.

وی بیان کرد: خون شهید حججی غوغایی در ایران، لبنان و عراق ایجاد کرد و باید در زندگی این شهید بررسی کرد که چرا خداوند چنین برکتی به خون او داده است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی با اشاره به اینکه انقلاب امام راحل و هدایت‌های مقام معظم رهبری را از انقلاب امام حسین(ع) نمی‌توانیم تفکیک کنیم گفت: امروز کسانی که با انقلاب مخالفند ببینید که چه مقدار اهل هیئت هستند و چه مقدار به ارزش‌های دینی پایبندند درحالی‌که برای ارزش‌های اروپایی جان‌فشانی می‌کنند.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha