جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام حسین علیه السلام

حوزه/ استاد و محقق و نویسنده برجسته حوزوی تصریح کرد: بی شک تمسک به تفکر و فرهنگ حسینی ، راه مقابله با آفات دنیا به خصوص در لجنزار فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید معزالدین حسینی هاشمی شب گذشته طی سخنانی در هیئت هنر و رسانه استان قم که در کانون هنر شیعی با همکاری بسیج رسانه و حوزه هنری استان قم برگزار شد، با بیان اینکه  امروز نوعی از هنر ، انسان را به سمت خود و تمنیات دنیوی و شهوانی سوق می دهد، اظهار داشت: هنر آن است که حرکت بسیار عظیمی چون راهپیمایی 20 میلیونی اربعین نشان داده شود و حال آن که این حرکت بی سابقه در کل تاریخ ، کمترین بازتاب را در رسانه های غربی از حیث مخابره خبر و عکس و تصویر دارد.

وی با اشاره به این که دشمنان به دلیل هراس شدید از انقلاب اسلامی، اتاق های فکر متعددی تشکیل داده اند و می دهند، افزود: انقلاب اسلامی ایران ریشه در فرهنگ و تفکر عاشورایی دارد و به برکت قیام عاشورا ، شاهد هستیم که بسیاری از اندیشمندان و متفکران غرب و شرق گرایش به اسلام و تشیع پیدا می کنند.

این محقق و نویسنده حوزوی خاطرنشان کرد: ما اگر به راستی قدر خود را بدانیم با تکیه بر گنجینه عظیم معارف الهی که در اختیار داریم، یک ابرقدرت فرهنگی هستیم.

وی در ادامه با بیان این که هنر جزو ظرفیت های مهم و اساسی زندگی انسان به شمار می رود که به آن کیفیت و معنا می بخشد، گفت: هنری که انسان را به خودبینی و خودستایی دعوت کند، بی شک شیطانی و رو به ظلمت است و بی شک هنرمندی که در چنین بستر ظلمت زده و آلوده ای رشد کند نمی تواند منشا نور و تحولات ارزشمند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی هاشمی خاطرنشان کرد: برخی از سرشناس ترین هنرمندان و متفکران غربی، زنا زاده هستند و طبعاً کسی که خود دچار آلودگی باشد نمی تواند با هنرش بشریت را دعوت به پاکی و زلالی و معنویت کند.

وی بیان داشت: همه ما می دانیم جهنم دره ای که امروز بشریت غربی به عنوان فضای مجازی ساخته ، ریشه اش در آمریکاست و این در حالی است که آن ها می خواهند با دروغ و جنگ روانی و اخبار غیرمستند از ابلیس ها یک چیز مقدسی به مخاطب نشان دهند.

وی گفت: در این میان ، راه مقابله با جهنم دره دنیا ، همانا تمسک به فرهنگ و تفکر حسینی است و اساساً این عزا و ماتم سیدالشهدا(ع) است که باعث نورانیت و هدایت قلوب می شود.

این استاد و خطیب حوزوی افزود: نسل جوانی که اسیر انفجار گنداب تمدن غربی شده و به خصوص در فضای مجازی در لجنزاری قرار گرفته ، وقتی وارد هیئت و محفل امام حسین (ع) می شود خواه ناخواه باب توبه و دل شکستن و بازگشت به سوی خدا به رویش گشوده می شود و این مساله آن چیزی است که فرهنگ غربی آن را ندارد.

وی در خاتمه با اشاره به فرمایش معروفی از امام راحل مبنی بر این که "شهادت هنر مردان خداست"، گفت: همه دیدیم که در آستانه محرم حسینی، شهید حججی چه غوغایی در این کشور و در فضای مجازی به راه انداخت و حقیقتاً شهدا هنرمندان واقعی هستند که با هنر ناب خود ، همگان را به سمت زلال معنویت دعوت می کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha