پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: امروز به برکت انقلاب، مجاهدت امام(ره) و وجود مقام معظم رهبری، نگاه تمام دنیا به سمت ایران و ولی امر مسلمین است و منتظر تصمیم ایشان در زمینه مسائل مختلف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی‌ اصفهانی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه همدان، گفت: کار در مرکز خدمات، توفیقی است که در آن مسئولان، نه تنها به طلاب، بلکه می توانند خدمت به دین خدا کنند.

وی با اشاره به خدمات و سختی های طلاب در طول تاریخ، افزود: پس از رحلت آیت الله العظمی بروجردی(ره)، رژیم طاغوت برای زیر فشار قرار دادن علما تصمیم به ساخت سینما در شهر مقدس قم گرفت تا با این کار به طور علنی با طلاب اعلام جنگ کند، اما امروز به برکت انقلاب، مجاهدت امام(ره) و وجود مقام معظم رهبری، نگاه تمام دنیا به سمت ایران و ولی امر مسلمین است و منتظر تصمیم ایشان در زمینه مسائل مختلف هستند.

مدیر حوزه علمیه همدان خاطر نشان کرد: باید بتوانیم با استفاده از وضعیت موجود و توجه جهانیان به دین اسلام، بهترین بهره برداری را برای ترویج و خدمت به دین اسلام کنیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت خدمت رسانی در دین اسلام، گفت: مسئولان باید با هدف رضایت خدواند، کارها را انجام دهند و اگر جایی متوجه شدند که دیگر کارایی ندارند، باید جای خود را به افرادی بدهند که توانایی اجرایی بهتری دارند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: امروز وظیفه همه مسئولان است که از شخصیت های بزرگی مثل آیتالله مفتح، آیتالله مطهری و آیتالله بهشتی تجلیل کنند. این بزرگان برای وحدت حوزه و دانشگاه زحمات بسیاری کشیدند و به هدفی که می خواستند نیز رسیدند.

آیت‌الله موسوی‌ اصفهانی خطاب به مدیر جدید مرکز خدمات همدان گفت: خدمت به طلاب و خانواده این بزرگان را باید قدر دانست و به یاد داشته باشیم که خدمت به آنان، خدمت به دین اسلام است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه علمیه همدان خاطر نشان کرد: حوزه علمیه همدان، شانزده مدرسه فعال برای برادران دارد که همه آنها به خوبی مشغول فعالیت هستند.

عضو خبرگان رهبری افزود: درس خارج نیز در همدان به طور رسمی برگزار می شود و سالبهسال بر تعداد طلاب افزوده می شود که نشان از ظرفیت بالای حوزه همدان دارد.

مدیر حوزه علمیه همدان در پایان تصریح کرد: هرچه حوزه از نظر علمی و مرکز خدمات از نظر پشتیبانی با یکدیگر همراه باشند، شاهد حوزه پویاتری خواهیم داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha