دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جزائی

حوزه/ دادسرای ویژه روحانیت قم در امتداد اهداف متعالی، دست تعامل به سوی همه نهادهای حوزوی گشوده و آمادگی همه جانبه خود را برای نیل به این هدف ارزشمند اعلام می نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جزائی صبح امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت که در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر نیم نگاهی به تاریخ هزارساله حوزه های علمیه بیاندازیم، گذشته ای نورانی متشکل از دانش و فرزانگی، قداست و طهارت روح و مردم خواهی، زهد، پارسایی و ده ها خصلت پاک و ناب دیده می شود.

وی ابراز داشت: بدون شک این پشتوانه عظیم و اعتماد بی بدیل دست مایه و موتور محرک انقلاب اسلامی ایران بوده است؛ قم که حوزه آن در پنجاه سالگی تأسیس مولد تئوری حکومت اسلامی بر پایه آموزه های وحیانی به رهبری روحانیت و در رأس آن فرزند راستینش حضرت امام راحل گریده، محصولی چنین پیشینه ای است.

دادستان ویژه روحانیت استان قم خاطرنشان ساخت: بنیانگذار جمهوری اسلامی از واپسین روزهای تشکیل حکومت اسلامی مکررا تمام دست اندرکاران حوزه و روحانیت را به صیانت از این قشر مقدس توصیه و در این راستا دستور به تأسیس تشکیلات قضایی صادر نمودند و در ادامه رهبری معظم انقلاب اسلامی که خود تأکید ویژه ای بر أمر صیانت دارند، در ماده یک آیین نامه ابلاغی از سوی معظم له، هدف اساسی تشکیل دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت را صیانت از حوزه و جلوگیری از ورود افراد مشکل دار تصریح نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین جزائی تصریح کرد: حوزه قضائیی دادسرای ویژه روحانیت قم با وجود بیش از 120 مدرسه علمیه و مرکز تخصصی و بالغ بر 105 هزار طلبه رسمی در هریک از سال های 95 و 96 بالغ بر 30 درصد پرونده های ورودی دادسرا به واحد صلح و سازش ارجاع گردیده که قریب به 80 درصد آنان همراه با صلح و سازش بوده است.

وی بیان داشت: صیانت از این همه افتخار، به عهده تمام دست اندراکاران حوزه بوده و به رسالت امروز روحانیت در برابر میراث رنج و جهاد به دست آمده، می افزاید.

دادستان ویژه روحانیت استان قم در پایان اظهار داشت: این دادسرا در امتداد این هدف متعالی، دست تعامل به سوی همه نهادهای حوزوی گشوده و آمادگی همه جانبه خود را برای نیل به این هدف ارزشمند اعلام می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha