شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حضرت آیت الله جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که ذات اقدس الهی دین و جامعه را زنده نگه داشته و جامعه زنده پویا و مانا دین را هم حفظ می کند، گفتند: اگر رهبر، علی بن ابی طالب(ع) هم باشد، مادامی که مردم در صحنه نیستند، آن قیام شکست می خورد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حضرت آیت الله جوادی آملی، امروز در پیام تصویری به مناسبت برگزاری نکوداشت چهار دهه تلاش های علمی و فرهنگی حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی کوتنایی و همچنین بزرگداشت 45 شهید روحانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با بیان این که دین را قرآن، عترت و پرچم اهل بیت(ع) حفظ کرده و می کند و این پرچم سه رنگ در روز خطر مشکل خودش را حل نکرد و نمی تواند حل کند، گفتند: تنها پرچم یا زهرا(س)، یا علی(ع) و یا حسین(ع) این سرزمین و  ملت را در برابر خطرها حفظ کرد و این دین است که حفظ می کند.

معظم له با بیان این که ذات اقدس الهی دین و جامعه را زنده نگه داشته و جامعه زنده پویا و مانا دین را هم حفظ می کند، بیان داشتند: رهبر اگر علی بن ابی طالب هم باشد مادامی که مردم در صحنه نیستند آن قیام شکست می خورد همان طور که قیام علی شکست خورد.

ایشان در ادامه افزودند: نباید تنها بگوییم که ما یک رهبر خوب داریم، بلکه خودمان باید دنبال قرآن و عترت باشیم تا هم رهبرمان را یاری کنیم و هم سرزمین مان را حفظ کنیم که تاکنون نیز این چنین بوده است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: وجود مبارک حضرت علی(ع) در آن عهد نامه معروف به مالک فرموند: مالک! گرچه مصر سرزمین پرسابقه است و تو استاندار رسمی هستی و من رهبر این ملت هستم، لکن تنها از یک طرف من و افراد مانند شما آن توان را نداریم که کشور را حفظ کنیم و مردم باید در صحنه باشند و مردم دیندار در صحنه هستند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که مردم در هشت سال جنگ تحمیلی کشور را  به برکت قرآن و عترت حفظ کردند، گفتند: شما علمای بزرگ استان مازندران و طلاب فاضل و مردم شریف و علوی این استان می دانید نخستین گروهی که تلاش و کوشش کردند و جلوی بیگانه ها را گرفتند شما مردم بودید.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر حوزه های علمیه در استان مازندران است و اگر آیت الله سلیمانی ها هستند و شاگردانی می پرورانند، در همه این مراکز این را باید قدر بدانید و این برکت را برای همیشه در خاطره ها پای علم و عمل حفظ کنید تا مشمول دعای ویژه حضرت ولی (عصر عجل الله فرجه) شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha