جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه از ارسال بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره هنرهای آسمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نبوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ششمین جشنواره هنر آسمانی که درسالن جلسات معاونت تبلیغ حوزه های علمیه در جمکران برگزار شد، اظهار داشت: «طرح هنر در حوزه های علمیه» از برنامه های جدید این جشنواره است که طلاب در تمام مدارس علمیه کشور نخست با تمام شاخه های هنری آشنا شده و پس از آن افراد علاقمند، به رشته های مورد نظر خود وارد شده و تربیت شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ابراز داشت: این طرح ابتدا در مدارس عملیه اجرا و برگزیدگان آن به صورت استانی با هم به رقابت پرداخته و برترین های جشنواره استانی برای حضور در جشنواره کشوری انتخاب شده و شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به موضوعات این جشنواره، خاطرنشان ساخت: قرآن کریم، اهل بیت(ع)، خاطرات و تجارب تبلیغی، روش های نوین تبلیفی، سبک زندگی دینی، دفاع مقدس و شهادت و ایثار، مدافعان حرم، اقتصاد مقاومتی، عاشورا، ولایت فقیه، انقلاب اسلامی، موضوعات تربیتی کودکان و نوجوانان، فضای مجازی، حجاب و عفاف و اخلاق و عرفان از موضوعات این جشنواره است.

وی به قالب های هنری این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: فیلم کوتاه و بلند، مستند، نمایشنامه، بازینامه، فیلم نامه کوتاه و بلند، پویانمایی، داستان و رمان، شعر و نثر ادبی، عکس، تصویرگری، موشن گرافی، گرافیک، خوشنویسی، نقاشی و طراحی، نرم افزار و پژوهش و هنر از قالب های هنری این جشنواره است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به 605 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، تصریح کرد: تاکنون 129 اثر در شعر و نثر، 88 اثر در عکس، 42 اثر در گرافیک، 42 اثر در نرم افزار، 14 اثر در موشن گرافی، 2 اثر در فیلم بلند، 11 اثر در فیلم کوتاه، 16 اثر در فیلمنامه، 13 اثر در مستند، 4 اثر در نمایشنامه، 71 اثر در داستان و رمان، 117 اثر در پژوهش هنر، 3 اثر در نقاشی و طراحی، 10 اثر در خوشنویسی و 25 اثر در بازینامه به دبیرخانه ششمین جشنواره هنر آسمانی رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بیان داشت: فراخوان از ابتدای مهرماه بوده که به تمامی استان ها ارسال شده و تا پایان دی ماه نیز ادامه خواهد داشت؛ همچنین طلاب خواهر و برادر می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

وی اظهار داشت: زمان برگزاری جشنواره اوائل اسفند ماه سال جاری بوده و نحوه ارسال آثار نیز بارگذاری در پایگاه اینترنتی جشنواره هنرهای آسمانی، ارسال پستی آثار به دبیرخانه قم به نشانی: «قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان فجر، خیابان دانش، مجتمع شهید صدوقی فاز 7» می باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه اظهار داشت: در برگزاری این جشنواره تمام سازمان های حوزوی اعم از جامعه المصطفی، حوزه علمیه خواهران، صدا و سیما، دفتر تبلیغات اسلامی و ... مشارکت خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha