چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ امروز از آن سمت مرزها محتواهای هنری برای مردم کشورمان تولید می شود، اما می توانیم به گونه ای عمل کنیم که فناوری ها را در اختیار ارزش های دینی قرار بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نبوی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره هنر آسمانی که در مدرسه عالی درالشفا برگزار شد، با بیان این که حضور موفق در فضای مجازی یک هنر است،گفت: امروز که دشمنان با استفاده از فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به آبروی  جامعه هستند.
وی با ذکر این مطلب که هنرمندان هم باید آموزش ببینند و رشد کنند گفت: هنرمند با آموزش های معنوی باید زمینه رشد خودرا فراهم سازد؛ ممکن است که بهترین ذوق شعری پس از مدتی از بین برود، اما یک ذوق شعری بای آموزش تقویت می شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه بیان کرد: کسی که بخواهد در یک رشته هنری موفق شود، نیاز به انگیزه دارد؛جذاب بودن اثر هنری نیز دارای اهمیت است، زیرا باید چنین اثری، جذاب و زیبا باشد و بتواند مطلبی را به مخاطب به خوبی منتقل کند، گاهی آثار هنری ما فقط برای خود هنرمندان مناسب است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ادامه داد: براساس روایات، زیباترین سخن آن است که به حسن نظم زینت شده باشد، اما این گونه نباشد که فقط خود نویسنده بفهمد. در زمان کنونی باید به صورت جدی به بحث هنر برای انتقال مفاهیم دینی و تعالی بشر فکر کنیم، باید در این زمینه کارهایی را انجام بدهیم.
وی تولید فیلم های با محتوای دینی را ضروری دانست و تصریح کرد: امروز از آن سمت مرزها محتواهای هنری برای مردم کشورمان تولید می شود، اما می توانیم به گونه ای عمل کنیم که فناوری ها را در اختیار ارزش های دینی قرار بدهیم.
وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) به آثار هنری همچون شعر توجه می کردند، در قرآن کریم هم شاهد داستان های مختلفی هستیم و این داستان ها تاثیر زیادی را روی مخاطبین می گذارند.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی اظهارکرد: متاسفانه از ابزار هنر برای انتقال ارزش های دینی کمتر استفاده می کنیم، طرح جامع هنر را در مرکز مدیریت حوزه های علمیه آماده و این طرح را به تمام مدارس علمیه ابلاغ کردیم.

وی گفت: براساس این طرح طلاب باید در سال سوم با تمام رشته های هنری به صورت ابتدایی آشنا شوند و در ادامه به صورت تخصصی به یک رشته هنری بپردازند؛ سخنرانی که چند هزار نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، یک هنرمند است و از تجربیات چنین افرادی استفاده خواهیم کرد.
معاون تبلیغ حوزه با ذکر این مطلب که نخستین شماره فصلنامه هنر چاپ شده است و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت گفت: جشنواره هنر آسمانی در سال آینده در چندین مرحله برگزار خواهد شد، نخستین مرحله این جشنواره در مدارس علمیه خواهد بود، از ایده های افراد در خصوص جشنواره هنر آسمانی استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha