یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 حرم حضرت معصومه

پژوهشگر شعر و ادبیات و استاد شعر آیینی قم بر لزوم استفاده از توان مردمی در برپایی محافل ادبی و همایش های شعر ویژه حضرت معصومه(س) تاکید کرد.

استاد سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در سال های دهه 80 ، کنگره شعر بانوی کرامت به دبیری جناب آقای حامد حجتی در قم برگزار می شد که برنامه خوب و ارزشمندی بود و این محفل در سطح ملی باید حداقل دو ، سه سال یک بار برگزار می شود.

وی افزود: البته باید کنگره ها به صورت هیئتی و مردمی برگزار شود تا اثرگذاری بهتری داشته باشد نه این که نهادهای دولتی در برپایی آن دخالت کنند و احیاناً باعث اعتراضاتی هم شود.

این شاعر آیینی بیان داشت: به عنوان مثال حدود سه دهه است که کنگره شعر عاشورای شیراز با استفاده از همین ظرفیت های مردمی برگزار می شود و هیچ نظام دولتی و بودجه دولتی هم پشت آن نیست بلکه به صورت خودجوش و مردمی است و این نشان می دهد که ما اگر از توان مردمی همچون هیئات در این باره استفاده کنیم، موفق تر خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان این که حضور در محافل ادبی و به خصوص نقد و بررسی شعر در فرآیند توفیق شاعران بسیار موثر است، گفت: برخی از دوستان شاعر در قم که البته جمعیت قابل توجهی هم هستند نسبت به این مساله حساس بوده و دارای وسواس خاصی در شعر سرودن هستند و این ها همچون آقایان برقعی ، شرافت و دیگر دوستان گرچه حجم آثارشان کم است اما کیفیت قابل قبول و بسیار خوبی دارد.

این شاعر افزود: از آن سو برخی از دوستان شاعر که در قم تعدادشان کم است به جهت ارتباط با برخی هیئات ، بیشتر شعر می گویند و کیفیت کارشان تناسب با کمیت آن ندارد.

حسینی ابراز داشت: با این وجود خوشبختانه اکثر شعرای قم درباره وجود نورانی حضرات معصومین(ع) به خصوص حضرت معصومه(س) دغدغه داشته و انصافاً کم نگذاشته اند اما مقام رفیع بانوی کرامت به گونه ای است که ما هر چقدر هم کار کنیم باز هم نتوانسته ایم به ایشان ادای دین کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha